تناقض در گفته های نتانیاهو و ترامپ درباره زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۱۴:۲۶:۲۴
کد خبر: ۶۶۴۴۸۲
تناقض در گفته های نتانیاهو و ترامپ درباره زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس
اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا درباره زمان انتقال سفارت به قدس متفاوت است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از رویترز، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس مجبور شد در مورد زمان انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شفاف سازی کند. نتانیاهو پیش از این اعلام کرده بود انتقال سفارت یک سال طول می‌کشد.

یکی از مقامات دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو باور داشت ساخت یک سفارت جدید چند سال طول می‌کشد، اما معتقد است واشنگتن اقدامات موقتی را در نظر دارد که ممکن است باعث باز شدن سریعتر سفارت شود.

این مقام صهیونیست که از افشای نامش امتناع کرد جزئیاتی درباره این اقدامات یا تاریخ افتتاح سفارت آمریکا در قدس ارائه نداد. رسانه رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود پیش از آنکه یک ساختمان برای سفارت آماده شود، ممکن است سفیر آمریکا بخشی از ساعات کاری را در مکانی موقتی در قدس سپری کند.

ترامپ اوایل ماه دسامبر سیاست بلند مدت آمریکا در خصوص سرزمین‌های اشغالی را تغییر داد و قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و فرآیند انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس را به جریان انداخت. این اقدام ترامپ مذاکرات صلح خاورمیانه را به خطر انداخت و باعث نگرانی جهان عرب و متحدان غربی آمریکا شد.

خبرنگارانی که نتانیاهو را در سفر هند همراهی می‌کردند از او نقل کردند «ارزیابی من نشان می‌دهد که فرآیند خیلی سریعتر از آنچه فکر می‌کنید پیش می‌رود- از حالا یکسال طول می‌کشد».

ترامپ در مصاحبه با رویترز درباره اظهارات نتانیاهو گفت: مسئله اینطور نیست. «تا پایان سال؟ ما درباره سناریو‌های متفاوتی حرف می‌زنیم- منظورم این است که فعلاً این موضوع موقتی خواهد بود. ما الان به طور جدی آن را در نظر نداریم. جواب خیر است».

این مقام صهیونیست در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: «رئیس‌جمهور و نخست وزیر حرف‌های متفاوتی نمی‌زنند».

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته اعلام کرد انتقال سفارت به طور خوشبینانه کمتر از سه سال طول نمی‌کشد. این زمان شامل انتخاب مکان سفارت و محل سکونت دیپلمات‌ها می‌شود.

قدس مکانی مقدس برای مسلمانان، یهودی‌ها و مسیحیان است. فلسطینی‌ها شرق بیت المقدس را که رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ غصب کرده است، باز پس می‌خواهند. این رژیم قدس را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرده، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی‌شناسند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز