معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

نسبت دادن نقد معصومین(ع) به رئیس‌جمهور اتهامی بی‌اساس است

۱۳۹۶/۱۰/۲۹ - ۲۱:۰۰:۱۷
کد خبر: ۶۶۴۸۳۲
نسبت دادن نقد معصومین(ع) به رئیس‌جمهور اتهامی بی‌اساس است
معاون پارلمانی رئیس جمهور با انتقاد از رواج برخی بداخلاقی ها در فضای سیاسی کشور گفت: نسبت دادن نقد معصومین (ع) به رئیس جمهور، اتهامی بی اساس است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس جمهور که روز جمعه در یادواره شهدای شهرستان خدابنده و بزرگداشت شصت و دومین سالگرد شهادت شهید مظفرعلی ذوالقدر در فرهنگسرای اشراق قیدار سخنرانی می کرد، افزود: دولت همواره از انتقاد سازنده استقبال کرده و می کند ولی نباید شرایط به گونه ای بشود که عده ای سخنان رئیس جمهور را در مورد ضرورت نقد و استقبال دولت از انتقاد تحریف کنند.

وی افزود: متن، صوت و فیلم سخنرانی دکتر روحانی در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده و در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری موجود است. اصولا چطور می توان تصور کرد آقای رئیس جمهور به عنوان یک روحانی و عالم دینی چنین سخنی گفته باشند.

معاون رئیس جمهور گفت: این اتهامات  بی اساس است و نباید با دامن زدن به این گونه اخبار نادرست، وحدت و انسجام ملی را در معرض تهدید قرار دهیم  و دشمنان را شاد کنیم. بدیهی است که باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و معصومین علیهم السلام از مسلمات قطعی مذهب ما است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری چنین محافلی ضرورتی برای جامعه محسوب می‌شود، افزود: مردم خطه خدابنده مردمی سخت‌کوش و متدین هستند به همین دلیل می‌توان از آنان به عنوان عالم‌پروران یاد کرد چرا که وجود افراد برجسته‌ای در حوزه‌‌های ادبی، فلسفی، دینی و ... که در میان آنها شیخ شهاب‌الدین سهروردی نامی آشنا برای همگان است، مصداق این سخن محسوب می‌شود.

 امیری ادامه داد: شیخ شهاب‌الدین سهروردی از خطه‌ای به پا خاسته است که هم‌اکنون بعد از قرن‌ها هنوز نظریاتش محافل علمی و فلسفی را جلا می‌بخشد و افکار او نه تنها در کشور، نه تنها در کشورهای مسلمان بلکه در تمام دنیا برررسی می‌شود. از این‌رو باید گفت که این شهرستان در تمام تاریخ دلیرمردانی همچون شهید ذوالقدر را در خود پرورش داده است.

وی اظهارداشت: شهید ذوالقدر نیز از چنان شخصیت استواری برخوردار بود که با احساس تکلیف و غیرت دینی خود اجازه بی‌حرمتی کردن به دین مبین اسلام را ندارد و از جان خود گذشت تا پیام مهمی را به مردم برساند.

امیری دوران دفاع مقدس را از پرافتخارترین دوران دانسته و اظهار کرد: مردم شهید پرور شهرستان خدابنده در هشت سال دفاع مقدس نیز حضور چشمگیری داشته‌اند و نقش برجسته‌ای از خود به جای گذاشته‌اند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس ما تنها با یک دست نشانده استکبار به نام صدام روبه‌رو نبودیم بلکه استکبار جهانی با بهترین تجهیزات و منابع مالی پشتوانه صدام و حزب بعث بود به همین دلیل یکی از طولانی‌ترین جنگ‌ها را تجربه کردیم. نکته مهم این‌جاست که در این شرایط همه مردم به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند و با تمام قوا به جنگ با دشمن شتافتند. در همان دوران نیز شهرستان خدابنده با تقدیم ۴۵۰ شهید گلگون کفن ولایت‌مداری مردمانش را نشان داد.

وی اضافه کرد: شهرستان خدابنده با تقدیم ۶۲ آزاده، بیش از یک هزار جانباز، ۱۱ خانواده ۲ شهید و یک خانواده ۳ شهید برای حفظ کیان اسلامی پای به صحنه گذاشت و برگ زرینی به افتخارات انقلاب افزود.

 امیری با اشاره به اینکه وجود بقعه قیدار النبی(ع) در شهر قیدار حکایت از تاریخ دین مدار این خطه دارد، گفت: در همه مکتب‌ها و جوامع بشری به کسانی که در راه عقیده و دفاع از کشور به شهادت رسیده‌اند حرمت ویژه‌ای قائل می‌شوند در کشور ما نیز فرهنگ ایثار و شهادت از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است. در صدر اسلام نیز این فرهنگ باعث دوام و قوام اسلام شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: باید ارزش این فرهنگی غنی را بدانیم و از آن به عنوان یک سرمایه بزرگ بهره ببریم. در دوران دفاع مقدس فرصت برای مشتاقان و عاشقان شهادت مهیا شد و در سایه این فداکاری‌ها و گذشت‌ها نیز اسلام و کشور اعتلا یافت. در اصل اگر امروز در اوج عزت و اقتدار هستیم به دلیل مردم‌سالاری دینی است که با ایثار و فداکاری معنی می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اگر تاریخ جنگ‌های کشور را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که در هر جنگ قسمتی از کشور به دست دشمن افتاده است اما در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم، عنوان کرد: غیرت دینی فرزندان ما هیچگاه اجازه نداد حتی در مقابل به روزترین تجهیزات کوتاه بیایند. در واقع آنها پای عهد خود با امام مردانه ایستادند.

  امیری با اشاره به اینکه دلیل فداکاری‌های رزمندگان معنویتی بود که تمام وجودشان را در بر گرفته بود، بیان کرد:شهادت اوج کمال فرزندان این مرز و بوم بود. اکنون کمتر مکانی و یا بهتر است بگوییم مکانی وجود ندارد که شمیم عطر شهادت در آن نباشد. اغلب کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام شهدا نامگذاری شده‌اند تا بدانیم که امنیت و آرامش کنونی به برکت خون شهدا و پایداری والدین و نزدیکان شهدا و ایثارگران است. باید بدانیم که دوام و قوام هر پست و مقامی و موفقیتی در کشور به برکت خون شهدا بدست آمده است.

 وی تاکید کرد: وظیفه دینی و ملی همه افراد تکریم خانواده شهدا و ایثارگران است.  برپایی چنین محافلی بسیار ضروری است چرا که باید نسل فعلی را با نسل گذشته پیوند دهیم تا فرهنگ ایثار و شهادت احیاء شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه زمان اندکی به ۴۰ سالگی انقلاب مانده است و این مقطع فرصتی برای تجدید پیمان مجدد با آرمان‌های امام راحل و شهدا محسوب می‌شود، گفت: شرایط کنونی کشور نیاز به وحدت ملی را به وضوح نشان می‌دهد. در نتیجه باید مراقب باشیم تا دشمنان به اهداف شوم خود دست نیابند و این مهم جز با وحدت و انسجام میسر نمی‌شود.

امیری با اشاره به اینکه مجموعه دولت تدبیر و امید همواره بر احیا و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید دارند، خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور نیز همواره بر توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید داشته و در جلسات هیئت دولت همواره لزوم برگزاری یادواره‌های شهدا و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگان را به رئیس سازمان بنیاد شهید یادآور می‌شود.

در بخشی از این مراسم ولی الله کلامی شاعر برجسته کشور به یاد شهدای گلگون کفن مرثیه سرایی کرد.

در ادامه این مراسم همچنین  از جلد نخست کتاب وصیتنامه شهدای استان زنجان رونمایی شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه