انتقاد یک نماینده از اصلاحیه آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی؛

تغییر شماره صندلی نمایندگان اولویت مجلس نیست!

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۸:۳۵:۴۵
کد خبر: ۶۶۴۹۳۹
تغییر شماره صندلی نمایندگان اولویت مجلس نیست!
نماینده محلات و دلیجان از اولویت بندی اصلاح آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انتقاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ پس از آنکه اصلاح برخی بندهای آئین نامه داخلی مجلس در صحن علنی مطرح شد، برخی در مخالف با آن برخواستند. آنهایی که معتقد بودند بر اساس تغییرات مطرح شده، نمایندگان قدرت شان محدود و در مقابل، توان هیات رئیسه برای تاثیرگذاری افزایش می‌یابد.

هر چند حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» نماینده محلات و دلیجان و دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا انتقادات دیگری را هم مطرح می کند. آنجا که اولویت بندی درستی از اصلاح آئین نامه داخلی مجلس صورت نگرفته است.

علیرضا سلیمی در این باره گفت: اینکه شماره صندلی نمایندگان مجلس هر شش ماه تغییر کند یا هر یکسال، چه اهمیتی دارد. برای هر دقیقه از فعالیت مجلس هزینه هنگفتی می شود، چرا باید وقت آن را برای بررسی چنین مواردی هدر داد.

به اعتقاد دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، اگر قرار است تغییری در آئین نامه صورت گیرد باید مشکلی را در جهت بهبود کارایی پارلمان حل کند، نه اینکه به موارد بی اهمیت پرداخته شود.

سلیمی درباره اعتراض خود مبنی بر کاهش اختیارات نمایندگان و افزایش تاثیرگذاری هیات رئیسه مجلس گفت: حق نماینده است که از وزرا سوال کند و از آنها درباره موضوعات مربوطه پاسخ بخواهد، حال اینکه بیایم این فرایند را طولانی کنیم و سوال را ابتدا به کمیسیون بفرستیم که کمیسیون بگوید آیا این سوال وارد است یا نه، منطقی نیست و باید این رویه را تغییر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز