برگزاری جشن یک ساله شدن رئیس جمهور

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۲:۵۳:۵۹
کد خبر: ۶۶۵۰۲۲
برگزاری جشن یک ساله شدن رئیس جمهور
به نظر می‌رسد، برگزاری احتمالی جشن یک سالگی ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در عمارت اعیانی‌اش در فلوریدا با اعتراضات گسترده‌ای همراه شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از گاردین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پیش از تعطیلی دولت قصد داشت به مناسبت یک ساله شدن ریاست جمهوری اش در 20 ژانویه 2018 (امروز)، جشنی در عمارت اعیانی خود در مارالاگو ترتیب دهد که ورود به آن هزینه های بالایی دارد! این درحالی است که هزاران نفر از زنان قصد دارند علیه ریاست جمهوری وی تظاهرات کنند.

ترامپ قرار بود روز گذشته (جمعه) واشنگتن را به مقصد فلوریدا ترک کند؛ اما به دلیل حساسیت جلسه رأی گیری سنا درباره تصویب بودجه دولت آمریکا این سفر را به تعویق انداخت.

قرار است او امروز برای دوازدهمین بار از زمان تحلیف، به مارالاگو برود و در جشنی که «رونا رامنی مک دنیل»، رئیس کمیته ملی حزب جمهوری خواه میزبان آن است، شرکت کند.

هزینه ورود به این جشن برای هر دو نفر از 100 هزار دلار آغاز می شود. افرادی که این مبلغ را پرداخت کنند در واقع می توانند در میز شام حضور یابند و یک عکس با دونالد ترامپ بگیرند!  به نوشته بلومبرگ، برخی از بلیت های ورود به این جشن هم 250 هزار دلاری است.

گویا ایمیل هایی برای طرفداران ترامپ با این مضمون که «می توانید در بهترین عمارت در فلوریدا در مراسم یکساله شدن ریاست جمهوری ترامپ، شام بخورید» ارسال شده است. در ادامه این ایمیل ها آمده است: «زمانی که لیبرال ها قصد دارند به این پیروزی ضربه بزنند و به خیابانها بیایند، شما می توانید در کنار شخص رئیس جمهور این پیروزی را با پرداخت هزینه جشن بگیرید.»

از سوی دیگر، به نظر می رسد قرار است حدود 5 میلیون مرد و زن در تظاهرات سراسری در اعتراض به سیاست های 12 ماهه دونالد ترامپ به خیابانها بیایند. دهها هزار نفر از مردم در یک حساب اجتماعی اعلام کرده اند که در این تظاهرات که قرار است در واشنگتن، نیویورک و لس آنجلس و همچنین انگلیس، نیجریه و ژاپن برگزار شود، شرکت کنند.

اما جشن یک ساله شدن ریاست‌جمهوری ترامپ در مارالاگو در واقع یک کمپین جمع آوری کمک های مالی برای تبلیغات به نفع دونالد ترامپ در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

این در حالی است که به دلیل تعطیل شدن دولت آمریکا ممکن است ترامپ سفر خود را لغو کند. مجلس سنای آمریکا با وجود رایزنی های فراوان دولت ترامپ با تصویب بودجه اضطراری برای جلوگیری از تعطیلی دولت موافقت نکرد. لایحه بودجه اضطراری که تنها تا حدود یک ماه دیگر بودجه دولت را تأمین می کرد، در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود؛ اما در سنا با مخالفت دموکراتها مواجه شد.

پیش از تعطیلی دولت، برخی خبرگزاری ها اعلام کرده بودند  که در صورت تعطیل شدن دولت، ترامپ روز جمعه به مارالاگو نخواهد رفت. تاکنون گزارش بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز