رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان خبر داد؛

دستگیری ضارب معلم آمر به معروف در نهاوند

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۶:۰۵:۴۳
کد خبر: ۶۶۵۲۹۰
دستگیری ضارب معلم آمر به معروف در نهاوند
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان گفت: ضارب معلم آمر به معروف پس از 24 ساعت تلاش مقام های قضایی و ضابطان، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، «جعفر شهبازی»  رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان اظهار کرد: اواخر هفته گذشته 2 مرد جوان در یکی از خیابان‌های شهر نهاوند برای 2 خانم مزاحمت ایجاد می کنند که یک معلم با دیدن این صحنه، اقدام به امر به معروف می کند.

وی بیان کرد: آمر به معروف پس از انجام این وظیفه شرعی به سمت خانه مادر بزرگ خود که در همان حوالی بود رهسپار می شود، اما 2 فرد یاد شده اقدام به تعقیب وی کرده و یکی از آنها در یک مکانی خلوت با ضربات پی در پی چاقو، این معلم را مجروح و مصدوم می کند.

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف استان همدان اظهار کرد: این نهاد از دو منظر قضایی و وضعیت درمانی معلم نهاوندی، این پرونده را پیگیری می کند.

شهبازی با بیان اینکه فرد مصدوم به بیمارستان تهران منتقل شده است، گفت: این آمر به معروف در یکی از بیمارستان های تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت و طبق آخرین خبر دریافتی، وضعیت جسمی اش رو به بهبود است.

وی بیان کرد: با همکاری ضابطان و مجموعه قضایی، با وجود نبود سرنخ های اولیه، ضارب اصلی شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان افزود: 2 خانم حاضر در صحنه نیز شناسایی و احضار شدند و نیز به بیان جزئیات این موضوع پرداختند.

شهبازی گفت: آمر به معروف که در جریان این حادثه مجروح شده است، بسیجی، متدین و نوه شهید طالبیان است که به عنوان معلم در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: به منظور حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، این پرونده به صورت ویژه در دستگاه قضایی رسیدگی می شود و مجموعه قضایی مصمم است برابر با قانون با افراد خاطی برخورد کند.

شهبازی اظهارکرد: طبق قانون، مجازات کسانی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهیان از منکر می کنند، قابل تخفیف یا تعلیق و صدور حکم مجازات قابل تعویق نیست.

نظر شما
پرونده ویژه