معاون اول رئیس‌جمهور:

برخی می خواهند آینده کشور را تیره و تار نشان دهند

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۷:۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۶۵۳۳۶
برخی می خواهند آینده کشور را تیره و تار نشان دهند
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برخی می خواهند آینده کشور را تیره وتار نشان دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بخش پایانی سفر یک روزه اش به استان البرز طی سخنانی در جلسه شورای اداری این استان گفت: آن زمان که جنگ شروع شد علیه ما، مدیران کشور، مدیرانی بودند که تجربه دوران مدیریت شان اندک بود اما توانستیم جنگی که کشورهای حاشیه خلیج فارس و شوروی و آمریکا و کشورهای بسیار دیگری در آن، علیه ما بودند را از سر بگذرانیم.

وی افزود: مشکلاتی که الان وجود دارد، واقعیت است و همه می دانیم که در بخشی از جمعیت کشور، بیکاری یک دغدغه شده است و واقعیت هایی که در اقتصاد کشور در سالهای اخیر اتفاق افتاد، قدرت خرید مردم را کاهش داد و هنوز هم آن قدرت سابق به مردم بازنگشته است و طبیعی است مردم که سر من مسئول داد بزنند و بگویند سفره ما کوچک است و هنوز بزرگ نشده است.

جهانگیری تاکید کرد: هیچکس راضی نیست برای مردم محدودیت ایجاد کند اما وقتی بحث آلاینده‌ها مطرح است ما طرح زوج و فرد را اجرا می کنیم چرا که معتقدیم هیچ چیزی مهمتر از سلامت مردم نیست.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: ما مجموعه چالش هایی پیش روی مان هست که هرکدام راهکارهای خود را دارد و هیچکدام غیرقابل حل نیست اما نیازمند یکسری تصمیم گیری ها است ولی آنچه که برای مردم و برخی مسئولان مهم است این است که برخی می خواهند آینده کشور را برای مردم تیره و تار نشان دهند و متاسفانه برخی از رسانه ها و شخصیت های سیاسی در آن نقش دارند و فکر می کنند با این کار جریان سیاسی مقابل خود را می زنند در حالی که اینطور نیست و ما به خاطر دعواهای سیاسی می خواهیم کشوری را نسبت به آینده اش مایوس کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: خدا را خوش می آید که وقتی یک میدان نفتی مشترک وجود دارد و این دولت می خواهد بیشتر از گذشته از آن بهره‌برداری کند، بیاییم و برای آنکه برداشت بیشتر از میدان مشترک به نام این دولت ثبت نشود، کاری کنیم که سرمایه گذاری خارجی در این زمینه انجام نشود؟ ما برای این کارهای مان جواب داریم؟

وی ادامه داد: خدمت بزرگی که باید برای این نظام انجام شود این است که تا آخر امسال به مردم نشاط دهیم و امید. بگوییم که این لیوان هنوز هم آب دارد، می توانیم اینطور هم صحبت کنیم. این کشور درآمدهای زیادی دارد و معلوم است که می‌توان آن را به خوبی اداره کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: همه باید بدانند که نمی توانند یکدیگر را حذف کنند، همه باید انسجام را حفظ کنند و درباره مسائل اصلی کشور توافق نظر پیدا کنیم. شاید نسلی که در دهه هفتاد به دنیا آمده با نسل ما احساس تفاوت کند. این طبیعی است، تفاوت نسلی وجود دارد اما ما باید بنشینیم و حرف آنان را گوش کنیم و ببینیم چه می خواهند.

جهانگیری با بیان اینکه دولت سال ۹۷ را سال اشتغال در نظر گرفته است و می خواهد تمرکز فراوان بر اشتغال داشته باشد، اظهار کرد: جهت گیری بعدی هم کاهش فقر است و گفتیم که هر ایرانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است بیاید و بگوید که خانواده من چند نفر است و چقدر دریافت می‌کند، هرکس که کم گرفته است، دولت کمبود آن را به وی پرداخت می کند و درباره سهام عدالت هم هر خانواده پنج نفره سهام عدالتش دوازده و نیم میلیون تومان ارزش دارد و همه این کارها برای آن انجام شده که موضوع فقر رو به کاهش گذارد.

وی تاکید کرد: مسئله قمیت ها دغدغه است و آن تلاش بزرگی بود که تورم چهل درصدی به زیر ده درصد برسد و رهبری و دولت تاکید دارند که شب عید مردم دغدغه افزایش قیمت نداشته باشند و قیمت ها در شب عید بالا نرود و برای این کار اگر لازم باشد من خودم هر شب جلسه ما گذارم تا قیمت ها در شب عید بالا نرود. مگر کالای خاصی که بنا بر استثناهایی قمیت شان بالا رود که جای خود دارد.

جهانگیری در پایان در پاسخ به پرسشی درباره تعطیلی پنجشنبه ها گفت: برخی از استانداران خود اعلام تعطیلی کردند که دیوان عدالت اداری مخالفت کرد و در هر صورت ما این موضوع را در شورای عالی اداری کشور هم مطرح می کنیم.

نظر شما
پرونده ویژه