معاونت حقوقی رییس جمهور پاسخ کریمی قدوسی را داد؛

شکایت دولت از نمایندگان مجلس ۶ مورد بوده است

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۷:۴۳:۱۶
کد خبر: ۶۶۵۳۴۹
شکایت دولت از نمایندگان مجلس ۶ مورد بوده است
معاونت حقوقی رییس جمهور صحبت های نماینده مردم مشهد را تکذیب کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، درپی ادعای عجیب اقای کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه شکایت دولت علیه نمایندگان مجلس به صد مورد رسیده است، اداره اموردعاوی و قرار دادهای معاونت حقوقی رئیس جمهور  این ادعای آقای کریمی قدوسی را تکذیب کرده و توضیحاتی در این خصوص ارایه کرده است. 

 کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به تازگی ادعا کرده که "دولت حسن روحانی از صد نماینده مجلس شکایت کرده است" و متأسفانه این ادعای کذب در رسانه‌ها بازتاب داشته است.

سیّد احسان حقّی (رییس امور دعاوی و قراردادهای معاونت حقوقی) اعلام کرد که مطابق سوابق موجود، امور دعاوی این معاونت از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، تنها از شش نماینده مجلس شورای اسلامی شکایت شده که چهار مورد آن مربوط به نمایندگان دوره نهم و دو مورد آن مربوط به نمایندگان دوره دهم است.

همچنین بررسی بعمل آمده از کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیگر درخصوص شکایت مطروحه علیه نمایندگان مجلس به دلیل انتسابات ناروا به وزرا و رؤسای دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد که مجموع موارد طرح شده در دستگاه قضایی، انگشت‌شمار بوده است. بنابراین بزرگنمایی افراطی و ده برابر نشان دادن شکایات مطروحه توسط دولت علیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخلاف واقع و بی وجه است.

باید دانست که از آقای کریمی قدوسی هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم به دلیل اظهارات خلاف واقع متعدد علیه دولت شکایت به عمل آمده است. در واقع تنها شکایت مطروحه توسط معاونت حقوقی رییس‌جمهور علیه یک نماینده مجلس در دولت دوازدهم مربوط به آقای کریمی قدوسی است که منجر به صدور کیفر خواست شده و در دست رسیدگی است.

 سیّد احسان حقّی ضمن تقبیح اظهارات خلاف واقع و تلاش ناروا برای تخریب دولت گفت:  انتظار می‌رود همگان به ویژه کسی که بر جایگاه رفیع نمایندگی مردم تکیه زده است اخلاق دینی و حرفه‌ای را رعایت نماید، در غیر این صورت آثار سوء آن هم بر اخلاق عمومی و اجتماعی و هم بر امنیت ملی احتراز ناپذیر و بسیار نامطلوب خواهد بود.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه