معاون حقوقی رییس جمهور:

بدنبال اعاده جایگاه حقوقی قوه مجریه در میان دیگر قوا هستیم

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۹:۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۶۵۳۶۱
بدنبال اعاده جایگاه حقوقی قوه مجریه در میان دیگر قوا هستیم
معاون حقوقی رییس جمهور گفت: به دنبال اعاده جایگاه حقوقی قوه مجریه هستیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور گفت: به دنبال اعاده جایگاه حقوقی قوه مجریه در میان دیگر قوا و همچنین اعاده جایگاه حقوقی قوه مجریه در میان مردم هستیم؛ می خواهیم ببینیم دولت تا چه میزان توانسته کارآمدی موثر و رضایتخش برای مردم داشته باشد.

او افزود: تاکید ما بر ارتقای انسجام و هماهنگی است چرا که نمی خواهیم مثلا با ایجاد رویه واحد خلاقیت و نوآوری در معاونت حقوقی دستگاهها را تحت تاثیر قرار دهیم، بلکه به دنبال انسجام و هماهنگی بیشتر و موثرتر هستیم.

 جنیدی با اشاره به اینکه پرونده های تشکیل شده در دیوان عدالت اتلاف وقت است، گفت:حجم پرونده های تشکیل شده در دیوان عدالت اداری اتلاف وقت و هزینه زیادی را در مجموع به ما تحمیل می کند. باید برای نحوه تعامل موثرتر و مفیدتر دستگاههای اجرایی با دیوان عدالت اداری و همچنین دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 معاون حقوقی رییس جمهور ادامه داد: باید در این جلسات مسائل و مشکلات در نحوه تعامل با سازمانهای نظارتی را احصا کرده و با دعوت از مسئولان این دستگاهها مسائل را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم تا بتوانیم راه حل های مشترکی به دست آوریم.

او در پایان گفت: تفکیک معاونتهای پارلمانی و حقوقی در دستگاههای اجرایی  یک ضرورت است و باید برای این هدف یک کارگروه تشکیل شود تا بتواند با بررسی و ارائه طرح دقیق از این ایده در سازمان امور اداری و استخدامی دفاع کند.

نظر شما
پرونده ویژه