احمد شیرزاد:

روحانی باید با صداقت و شفافیت آرامش را به جامعه بازگرداند/ از رئیس جمهور توقع رهبری اپوزیسیون نداریم

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۶:۴۵:۰۵
کد خبر: ۶۶۶۴۱۸
روحانی باید با صداقت و شفافیت آرامش را به جامعه بازگرداند/ از رئیس جمهور توقع رهبری اپوزیسیون نداریم
نماینده سابق مجلس درباره توقعاتی که مردم از گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور دارند گفت: آقای روحانی باید دعوت به آرامش کند اما نه آرامش قبرستانی، بلکه باید صادقانه و امیدوارانه مردم را آرام کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ "احمد شیرزاد" در رابطه با سخنان امشب رییس جمهوری با مردم اظهار کرد: بعضی از دوستان جوان تر ممکن است ازاین مسئله خوش شان نیاید اما کشور بیش از هر چیز احتیاج به آرامش و پرهیز از تنش دارد. البته آرامش قبرستانی،  توام با اختناق،  ناراحتی و بغض فروخفته که بدتر از طوفان است نه، بلکه ما احتیاج به آرامشی داریم که در قلب ها نفوذ کند.

وی افزود: طبیعی است  در  یک جامعه متکثری که بخش عمده اش شهرنشین است و انواع استرس ها وجود دارد،  ما نمی توانیم از حاکم توقع داشته باشیم که همه اضطراب های مردم را از بین ببرد.

وی درادامه اظهار کرد: انسان با امید زنده است و  مهم ترین توقع ما از رئیس جمهور باید همین باشد که تولید امید واقعی کند. اینکه رئیس جمهور بیاید و به عنوان رهبر اپوزیسیون شعار بدهد علیه حاکمیت یا کسان دیگر توقع نا بجایی است. درکنار این مسائل باید توجه داشت که رئیس جمهور باید شفاف و صریح باشد، دراین باره اگر ظاهر صحبت ها آرام باشد اما بطن صحبت ها واقعیت های جامعه را نادیده بگیرد بی تاثیر خواهد بود.

شیرزاد گفت:  اگر رئیس جمهور با نرم ترین جملات واقعیت های جامعه، توانایی های خود و موانع را به مردم بگوید حتی به قصور خود در ابعاد مختلف بپردازد و دشواری های موجود را به مردم بگوید قطعا به آرامش جامعه  کمک می کند.

او تصریح کرد: اعتراضات ناشی از مشکلات دامنه داری بود که به صورت محدود سرباز کرد. رسانه های خارجی دراین باره بزرگ نمایی کردند و هنوز بررسی ابعاد آن تمام نشده است اما مسئله را نباید کوچک  یا بزرگ دید. روشن است که در جامعه همگی معتقد به نظام و اصلاح طلبی و اصولگرایی نیستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: بغض های فروخورده در جامعه وجود دارد اگر نتوانیم به این بغض ها پاسخ گوییم باز شاهد تکرار آن خواهیم بود. اگر مسئله را به گرانی تخم مرغ و... تقلیل دهیم ساده انگارانه است ما باید به ریشه ها توجه کنیم. اینکه شعله ها فروخوابید نشان می دهد که  جامعه به دنبال التهاب نیست چراکه طبقه متوسط نیز با آن همراهی نکرد.

او ادامه داد: دولت دراین اعتراضات خیلی خوب عمل کرد، هم دستور سرکوب  اعتراضات را صادر نکرد و هم همراهی کرد و در آخر نسبت به نظم عمومی هم بی تفاوت و سهل انگار نبود. من بابت مدیریت این ماجرا به وزارت کشور نمره قابل قبولی می دهم.

گفت وگو: امید عبدالوهابی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز