استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی:

مصاحبه رییس‌جمهور سبک جدیدی از اطلاع رسانی را پایه‌گذاری کرد/ توضیحات روحانی آرام بخش جامعه بود

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۰:۵۹:۰۷
کد خبر: ۶۶۶۶۰۶
مصاحبه رییس‌جمهور سبک جدیدی از اطلاع رسانی را پایه‌گذاری کرد/ توضیحات روحانی آرام بخش جامعه بود
قادر باستانی با اشاره به مصاحبه تلوزیونی شب گذشته رییس جمهور آن را نقطه عطفی در رویکرد اطلاع رسانی دولت دانست و گفت: به نظر من این مصاحبه می تواند مسیر مشخصی برای آینده باشد که هم صدا و سیما و هم ریاست جمهوری آن را ادامه دهند. البته باید مطالب از این هم صریح تر و شفاف تر باشد.

«قادر باستانی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره کیفیت مصاحبه دیشب دکتر روحانی اظهار داشت: مجریان قبلی صرفا نقش میکروفون را بازی می‌کردند  و هیچ جذابیتی نداشتند. آقای رشید پور دراین باره سنت شکنی کرد و شیوه جدیدی را معرفی کرد که بعد از آن نیز می‌تواند برای همه مسئولین نظام تکرار شود.

او افزود: بااینکه مصاحبه می‌توانست خیلی بهتر از این باشد اما محدودیت زمانی اجازه تداوم مصاحبه چالشی را نمی‌داد. باتوجه به این که تنوع موضوعاتی که باید با رییس جمهور درمیان گذاشته شود و مشکلات متعددی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند در قالب 60 دقیقه نمی‌گنجد. اگر مصاحبه دو ساعت بود بهتر ازین می‌شد اما در نهایت مصاحبه جاندار و موفقی بود. توضیحات رئیس جمهور برای جامعه آرام بخش بود. قطعا  این نوع صحبت می‌تواند روی افکار عمومی تاثیر بسزایی بگذارد.

مدرس علوم ارتباطات اجتماعی تکرار صحبت روحانی با مردم را برگ برنده دولت خواند و افزود: رسانه های اجتماعی  به قدری پیشرفت کرده اند که مردم مطالبات‌شان را از این طریق به مصاحبه کننده منتقل می کنند و ما دیدیم که از طریق اینستاگرام و راه های دیگر مردم سوالات‌شان را به اطلاع آقای رشید پور رساندند و او نیز تا جایی که وقت اجازه می‌داد آنها را به سمع و نظر رییس جمهور رساند.

باستانی در پایان گفت: این مصاحبه می‌تواند مسیر مشخصی برای آینده باشد که هم صدا و سیما و هم ریاست جمهوری آن را ادامه دهند، البته باید مطالب صریح تر و شفاف تر باشد تا مخاطبین و افکار عمومی قانع شوند. این مصاحبه نشان داد مجری که برنامه عمومی اجرا می‌کند و با مردم بیشتر ارتباط دارد بسیار بهتر از خبرنگار صرفا سیاسی که خشک و نچسب مصاحبه می‌کند با لحن طنز آمیز و با جسارت می‌تواند  سوالاتش را بپرسد و ارتباط لازم با مردم برقرار شد.

گفت وگو: امیدعبدالوهابی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز