در پشت رفاقت های سیاسی دو هم پیمان عرب؛

جنگ عربستان و امارات بر سر تصاحب عنوان «مالک بلندترین برج جهان»

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۰:۴۰:۵۴
کد خبر: ۶۶۶۶۱۱
جنگ عربستان و امارات بر سر تصاحب عنوان «مالک بلندترین برج جهان»
درست در همان زمان که عربستان و امارات در ائتلافی نظامی علیه یمن با یکدیگر به دوستی نشسته اند و مشترکا برای ایران خط و نشان می کشند، در رقابتی اقتصادی-نمایشی در جنگ با یکدیرگ برای ثبت مالک بلندترین برج جهان هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل برنا، امارات که در عرض شش سال از 2004 تا 2010 برج 828 متری خلیفه را ساخته بود تا صاحب بلندترین برج جهان باشد، با نزدیک شدن به اتمام کار ساخت برج نزدیک به یک کیلومتری جده آرزوی تصاحب همیشگی این عنوان را برباد رفته می بیند.

عربستان می خواهد برج جده را در 167 طبقه و با ارتفاع نزدیک به یک کیلومتر (928 متر) در سال 2020 افتتاح کند تا از رقیب منطقه ای خود در جلب توجهات پیشی بگیرد. این برج 72 متر از برج خلیفه دبی بلندتر است.

برج جده حدود یک میلیارد و 250 میلیون دلار خرج روی دست سرمایه گذار عربستانی گذاشته است. سرمایه گذاری که حال در بازداشت حکومت سعودی است؛ چراکه محمدبن سلمان، ولیعهد سودای حکومت دارد و ولید بن طلال سرمایه گذار این برج و به روایتی ثروتمند ترین مرد جهان عرب مانعی از برای تحقق این آرزوی بن سلمان.

هرچند ولیعهد عربستان حکم کرده که اگر او و دیگر شاهزاده های عربستانی که در بازداشت هستند، مبلغی که رژیم سعودی می خواهد را پرداخت کند، می تواند آزاد شود. او که تا به امروز مقاومت کرده است؛ حال باید دید صاحب سال 2020 در روز افتتاح بلندترین برج جهان، صاحبش، ولید بن طلال در مراسم افتتاحیه ربان قیچی می کند یا دربازداشت است و یا به سرنوشت دیگری دچار شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز