یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

مخاطب صحبت های رئیس جمهور عموم مردم بودند نه فعالان سیاسی/ فعالان سیاسی خودشان را همه مردم فرض نکنند

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۴:۲۷:۱۵
کد خبر: ۶۶۶۷۵۳
مخاطب صحبت های رئیس جمهور عموم مردم بودند نه فعالان سیاسی/ فعالان سیاسی خودشان را همه مردم فرض نکنند
ریحانه طباطبایی درباره مصاحبه دیشب ضمن بیان انتقادات خود گفت: اینکه مثل همیشه درباره برجام صحبت نشد یا اینکه روحانی طولانی حرف نزد و جواب های کوتاه و شفاف داد خود از نکات مثبت این مصاحبه است.

"ریحانه طباطبایی"، فعال سیاسی اصلاح طلب، درگفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ مخاطب صحبت های دیشب رئیس جمهور را توده و عموم مردم دانست و افزود: آقای رییس جمهور بهتر است برای پاسخ به سوالات فعالان سیاسی کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند.

 طباطبایی اضافه کرد: باید دید که مخاطب مصاحبه های رئیس جمهور چه کسانی هستند و مشخص شود که این مخاطبان الیت و فعالان سیاسی هستند یا عموم جامعه؟ مخاطب مصاحبه دیشب رئیس جمهور  بخش عمده  جامعه بود. بخشی که بشدت با موسسات مالی و اعتباری، ریزگردها، آلودگی هوا، شغل و مسائل اقتصادی درگیر است و چنانچه  ازاین منظر نگاه کنیم مصاحبه بسیار خوبی بود.

او درباره نکات متفاوت این گفت وگو اذعان داشت: برنامه دیشب از مصاحبه های کلیشه ای  همیشگی فاصله داشت با این وصف می توانست درباره بودجه هم صحبت کند، چون انتقادات زیادی به آن وارد است. با این حال مهم این است که فعالان سیاسی خودشان را همه مردم فرض نکنند و بدانند که مطالبات آنها ممکن است با خواسته های عموم جامعه متفاوت باشد.

ما چه توقع خاصی از رئیس جمهور داریم؟ قطعا صداو سیما محدودیت های خاص خود را دارد و اصولا رئیس جمهور در سخنرانی های خود حرفهای مارا بیان می کند و در مصاحبه ها بیشتر آن چیزی را می گوید که جامعه بشدت درگیر آن است و آلودگی هوا و خوزستان و امثال اینها هم دغدغه روزانه مردم است.

این عضو حزب اتحاد در پایان تاکید کرد:بعد از التهابات اخیر، روحانی سعی کرد تا منادی آرامش در جامعه باشد. خیلی از فعالین سیاسی دوست داشتند تا روحانی درباره بازداشت های اخیر یا کشته شدگان حرف بزند اما اولا تمامی مسئولیت ها بردوش رئیس جمهور نیست و قوای دیگر هم باید پاسخگو باشند و ثانیا واقع نگری ایجاب می کند که در صدا و سیما نتواند راجع به این مسائل صحبت کند و جامعه چه بسا از قوه دیگری درباره این مسائل بیشتر مطالبه دارد تا روحانی.

گفت وگو: امیدعبدالوهابی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز