واکنش روسیه به تشکیل کارگروه مشترک برای اصلاح برجام

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۶:۰۳:۳۴
کد خبر: ۶۶۶۸۹۰
واکنش روسیه به تشکیل کارگروه مشترک برای اصلاح برجام
معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به تشکیل کارگروه مشترک آمریکایی-اروپایی برای بررسی توافق هسته‌ای ایران گفت: بعید است به نتایج مثبتی ختم شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، «سرگی ریابکوف» معاون وزیر خارجه  روسیه در نشست خبری گفت: بعید است ابتکار آمریکا و سه کشور اروپایی برای تشکیل کارگروهی با مأموریت رفع نگرانی‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیرامون برجام، به نتایج مثبتی ختم شود.   

ریابکوف گفت: «مسکو انتظار هیچ تحول مثبتی از این تصمیم‌ها و توافقات احتمالی ندارد. اعتقاد ما این است که هر توافق و تفاهم در این قالب که بدون مشارکت ایران و سایر طرف‌های برجام حاصل شود، تأثیری بر مواضع ما در حمایت از اجرای کامل برجام، بدون هیچ جرح و تعدیل در آن نخواهد داشت.»

ریابکوف تأکید کرد مسکو بارها گفته هدف از طرح مسائلی که تحت عنوان «بهبود» توافق هسته‌ای ایران مطرح می‌شوند به خطر انداختن این توافق است و اجرای آن در آینده را پیچیده‌تر خواهند کرد.

دیپلمات ارشد روس گفت: «البته ما این موضوع را دنبال خواهیم کرد، گرچه می‌دانیم این بازی‌های ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش هیچ تأثیری بر مواضع ما، نگرش ما به برجام و ضمانت اجرای عادی آن، به همین شکل فعلی نخواهد داشت.»

«سرگئی ریابکوف» تصریح کرد: مسکو در صورتی که پیشنهادی برای پیوستن به این کارگروه دریافت کند آن را بررسی خواهد کرد، اما از بابت برگزاری هر گونه مذاکرات در قالب بسته و جداگانه که آمریکا و متحدانش معمولاً به آنها رو می‌آورند، نگران است.

گفتنی است، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا که به لندن سفر کرده روز دوشنبه بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی گفت که آمریکا و اروپا توافق کرده‌اند کارگروهی متشکل از متخصصان برای بررسی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و اصلاح نقائص آن تشکیل دهند. 

«تیلرسون» و رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند این کارگروه از هفته آینده به بعد برای انجام این مأموریت و تلاش برای رسیدن به یک «توافق جانبی» برجام تشکیل جلسه خواهند داد. همزمان رسانه‌های بین‌المللی از آمادگی کشورهای اروپایی برای تشدید فشارها بر برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران خبر داده‌اند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز