رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش غزه نماد مقاومت اسلامی:

بحران سوریه انرژی کشورهای اسلامی را تحلیل برد

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۲۰:۵۶:۱۴
کد خبر: ۶۶۶۹۸۵
بحران سوریه انرژی کشورهای اسلامی را تحلیل برد
رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است بحران سوریه، انرژی کشورهای اسلامی را تحلیل برد و فضا برای رژیم صهیونیستی ایجاد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه شنبه 3 بهمن ماه) در هشتمین همایش غزه نماد مقاومت اسلامی که به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین در حوزه هنری برگزار شد، حضور یافته و سخنرانی کرد.

دفاع از مردم فلسطین یک وظیفه اسلامی، انسانی و اخلاقی است

لاریجانی در ابتدا با بیان اینکه برخی در دنیای رسانه و کشورهای عربی این سوال را مطرح می‌کنند که چرا ملت ایران از مردم فلسطین این گونه دفاع می‌کند، اظهار داشت: رسانه‌های عربی موضوع فلسطین را موضوعی عربی عنوان کرده و می‌گویند ربطی به ایران ندارد و برخی رجال سیاسی کشورهای غربی می‌گویند کشور اسرائیل یک واقعیت است و همه باید آن را بپذیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به علل دفاع جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین پرداخت و گفت: فلسطینیان ملت مظلومی هستند؛ آنها مسلمانانند و گرفتار رژیم بدخیمی شده‌اند که آنها را از کشورشان آواره کرده و در اردوگاه‌هایی در لبنان، سوریه و سایر کشورها هستند که در فقر زندگی می‌کنند در حالی که در گذشته زمین، ملک و شغل داشتند اما اکنون چیزی ندارند و برخی کشورها به آوارگان فلسطینی کمک می‌کنند تا به کشور خود باز نگردند.

وی در ادامه دفاع از مردم فلسطین را یک وظیفه اسلامی، انسانی و اخلاقی دانست و افزود: اگر به کسی ظلم شود و کسی که می‌تواند به آنها کمک نکند به سر خود آنها نیز ظلم می‌آید، چنانچه شهید مطهری معتقد بود اگر کسی به کسی ظلم کند در این دنیا مورد محاسبه قرار می‌گیرد و اگر از مظلوم دفاع نشود در همین دنیا تاوان می دهد و این یک قاعده است لذا اگر ملتی آواره شده و کمک خواستند و کسی به آنها کمک نکرد خود آنها نیز روزی لباس مذلت خواهند پوشید.

رژیم صهیونیستی مزاحم دائمی امنیت ملی همه کشورها است

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از نظر امنیت ملی برای همه کشورهای دیگر یک مزاحم دائمی است، اذعان داشت: آنها در مسیر شعار "نیل تا فرات" موفقیتی نداشتند اما همواره داعیه آن را دارند و برای ایران نیز مشکل ایجاد می‌کنند چنانچه دانشمندان هسته‌ای ما را که هر کدام ستونی برای کشور بودند ترور کرده‌اند لذا رژیم شرور صهیونیستی در منطقه به دنبال ترور شخصیت‌ها بوده و در برخی کشورها برای اقدامات ایذایی حضور می‌یابند و قصد ضربه زدن به اقتصاد کشورها را دارند که منابع اطلاعاتی ایران آن را کشف کرده است.

اگر ملت های اسلامی بخشی از انرژی خود را صرف فلسطین می‌کردند، امروز وضعیت آنها این نبود

لاریجانی در ادامه با تأکید بر اینکه باید در برابر رژیم شرور صهیونیستی مقاومت کرد، ابراز داشت: آنها مرز نمی شناسند و دائما ایذا می کنند لذا اگر در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی نشود، پیشروی می کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با اشاره به تاریخ فلسطین بیان داشت: از زمانی که این غائله به پا شد و خواستند یک رژیم جعلی را به زور ایجاد کنند، فراز و فرودهایی برای فلسطین به وجود آمد و در جاهایی پیشرفت و در جایی پسرفت داشتند که امام(ره) نیز در این رابطه فرموده بودند اگر مسلمانان هرکدام یک سطل آب می ریختند تا کنون رژیم صهیونیستی را آب می برد.

وی اضافه کرد: از این رو اگر ملت های اسلامی بخشی از انرژی خود را صرف فلسطین می کردند، امروز وضعیت آنها این نبود همچنین در بسیاری از جنگ هایی که علیه فلسطین انجام شد آنها جایی شکست خوردند که در همه آنها نیز رگه هایی از خیانت وجود داشت.

مقاومت در جنگ 33 روزه باعث شد دلالان منطقه‌ای به دنبال نجات اسرائیل از منجلاب باشند

لاریجانی همچنین با بیان اینکه جنگ 33 روزه جنگ سختی بود، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا از همه امکانات برای حذف حزب الله از صحنه لبنان استفاده کرد که 10 روز نخست تلاش ها برای آتش بس نتیجه ای نداشت ؛ جرج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا در کنفرانسی در مسکو حرف سخیفی نسبت به فلسطین زد و ایده آنها این بود که کار فلسطین در حال تمام شدن است اما از روز دهم شرایط فرق کرد و صحنه سختی پیش روی اسرائیل آمد که از 2 هفته بعد، دلالان منطقه ای راه افتادند که مسأله فلسطین و اسرایئل باید حل شود و مقاومت را که دیدند مجبور شدند آتش بس ظاهری اعلام کرده و اسرائیل را از منجلاب نجات دهند.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به سفری که همان زمان به یکی از کشورهای اروپایی داشت، عنوان کرد: آن زمان یکی از مقامات آن کشور می گفت اولمرت یک جنازه سیاسی است و این درس بزرگی بود.

خیانت برخی کشورهای عربی در جنگ 33 روزه با اطلاعات دادن به اسرائیل، مشکل ساز شد

وی افزود: در جنگ 33 روزه بعضی از کشورهای عربی به جای کمک به لبنان به رژیم صهیونیستی اطلاعات می دادند که این خیانت ها مشکل ساز شد و بعد از این غائله به فاصله اندکی رژیم صهیونیستی قصد داشت نشان دهد که از پا نیفتاده لذا جنگ 22 روزه را راه انداخت که باز هم مقاومت شد؛ از این رو مقاومت کلید فلاح و پیروزی است.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه بعد از این شکست ها، بحرانی در کشورهای اسلامی راه انداختند تا مجالی برای رژیم مفلوک اسرائیل ایجاد کنند، افزود: آنها قصد داشتند فضای تنفسی برای اسرائیل ایجاد کنند لذا بحران سوریه انرژی کشورهای اسلامی را تحلیل برد و فضا برای رژیم صهیونیستی ایجاد شد.

آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس شریف می خواهد فضا را بر مردم فلسطین تنگ کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که ما در آن زمان به کشورها می گفتیم آنها می خواهند ستون مقاومت را بزنند که این به ضرر ملت فلسطین است، اظهار داشت: یک صاحبنظر آمریکایی-یهودی در کنفرانس هرتسل که در اسرائیل پیرامون مسائل مهم رژیم صهیونیستی برگزار می شود گفت داعش رو به زوال است و اکنون باید جبهه النصره را تقویت کنیم چرا که کشورهای اسلامی درگیر خود هستند و نیروی دفاعی آنها کم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نفع درگیری ها را رژیم صهیونیستی برد، عنوان کرد: بعد از ماجرای اخیر که رئیس جمهور آمریکا قصد داشت سفارت خود را به قدس شریف ببرد که شیطنت بزرگی هم بود، آنها می خواهند فضا را بر مردم فلسطین تنگ کنند.

طرح برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با اسرائیل خیانتی ازسوی برخی کشورهای اسلامی است

لاریجانی اظهار کرد: آنها به تعهدات خود در قرارداد اسلو پایبند نبودند و این نتیجه همان ضعف ها است، از طرفی برخی کشورهای اسلامی در این میان خیانت کرده و برقراری ارتباط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی را مطرح می کنند البته این موضوع نقاط قوتی هم دارد که اگر در سیر تحولات فلسطین بنگریم متوجه می شویم تنها روش مقاومت جواب داده و سیلی محکمی در لبنان، غزه و جنگ 50 روزه خورده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر به واسطه این اتفاقات، گروه های فلسطینی بر مقاومت متمرکز شدند که با ارزش است همچنین کشورها هوشیاری خود را به دست آوردند و اراده های سیاسی کشورهای اسلامی معطوف به دفاع از ملت فلسطین شد که در گذشته خواب آلودگی داشتند.

تقویت تفکر مقاومت باعث نگرانی رژیم صهیونیستی شده است

وی در ادامه با بیان اینکه بدون وفاق سیاسی نمی توان کاری انجام داد، عنوان کرد: برخی کشورهای اسلامی در سال های اخیر ملاحظاتی داشتند اما امروز از ترس خسارتی که ممکن است برای خود آنها نیز به وجود آید، با ملت فلسطین همگرایی پیدا کرده اند لذا امروز تفکر مقاومت باعث می شود رژیم صهیونیستی همچنان نگران باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تقویت نیروی مقاومت برای رژیم صهیونیستی هراسناک است، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسیر پیش رو و هوشیاری های مسلمانان و همگرایی آنها باعث شود ملت فلسطین از فشارها آزاد شده و به زندگی خود بازگردند که آرزوی دست نیافتنی نیست.

به گزارش خانه ملت، در پایان این مراسم دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح تقدیری از قهرمانان حوزه فلسطین به ویژه کشتی گیر پهلوان علیرضا کریمی که به باخت مصلحتی تن داد تا با حریف صهیونیست مبارزه نکند، قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز