نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) با صدور بیانیه ای اعلام کردند؛

«عفرین» تنها نیست/ کشته شدن ۵۳ نظامی ترکیه

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۵:۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۶۷۰۰۹
«عفرین» تنها نیست/ کشته شدن ۵۳ نظامی ترکیه
نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) با صدور بیانیه ای اعلام کردند که 53 نیروی رژیم ترکیه و وابسته به آن که به مناطق تحت کنترل کردها در این کشور تجاوز کرده بودند، کشته شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شورای نظامی شهر منبج وابسته به نیروهای دمکراتیک سه شنبه شب در بیانیه ای افزود: این افراد متجاوز در مدت سه روز گذشته در مناطق سوریه کشته شدند که بیشتر آنها از اعضای گروه تروریستی ارتش آزاد و برخی نیز از افراد ارتش ترکیه بودند.

براساس این بیانیه، 38 مسلح دیگر نیز که به مناطق کردنشین سوریه تجاوز کرده بودند در جبهه های مختلف زخمی شدند.

حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (کردها) سه روز قبل با صدور بیانیه ای خواستار اقدام جامعه بین المللی برای پایان دادن به بمباران ها و تجاوزهای ترکیه به منطقه عفرین شد.

در این بیانیه آمده است: ما در هیات اجرایی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه، بمباران منطقه امن عفرین توسط ترکیه را به شدت محکوم می کنیم و از جامعه جهانی، سازمان های مدنی و نهادهای حقوقی و قانونی می خواهیم در قبال یک میلیون نفر ساکن در منطقه عفرین احساس مسئولیت کنند.

این بیانیه می افزاید: از سازمان ملل متحد و شورای امنیت می خواهیم که برای جلوگیری از تجاوز ترکیه اقدام فوری کنند و منطقه شمال سوریه در غرب و شرق فرات منطقه امن اعلام شود.

اعضای هیات اجرایی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه تاکید کردند که عفرین تنها نخواهد بود و همه شهرها و روستاهای شمال و شرق سوریه آماده مقابله با کسانی (ترکیه) هستند که می خواهند در مقابل اراده ملت ها و خواسته های قانونی آنها بایستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز