وقتی آرامش کشور خواب از چشم بهاری‌ها می‌رباید!

ناگهان درخواست تجمع احمدی‌نژادی‌ها!

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۳:۴۷:۲۴
کد خبر: ۶۶۷۲۷۴
ناگهان درخواست تجمع احمدی‌نژادی‌ها!
روزهای آشوب و تنش در کشور، برخی معتقد بودند دست بهاری در آستین آشوبگران است و آنها تلاش می‌کنند با سوار شدن بر موج اعتراضات ناآرامی و تنش را حفظ کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، این فرضیه اگرچه بعدها از طرف برخی مسوولان کشور به شکل تلویحی اعلام شد ولی یا مسکوت ماند و یا بی سر و صدا در حال پیگیری است که هیچ خبری از نتیجه آن به بیرون درز نمی‌کند.

روز 26 دیماه 96، سالروز فرار محمد رضا پهلوی از ایران، اسفندیار رحیم مشایی یادداشتی در کانال خود نوشت و به شکل عجیبی سال 96 را به سال 56 وصل کرد. او نوشته بود که اگر محمدرضا پهلوی در دیماه سال 56 صدای اعتراضات را می شنید، در سال 57 مجبور به فرار نمی شد و جمهوری اسلامی اگر در سال 96 صدای مردم را نشنود در سال 97 ممکن است اتفاقاتی برای آن بیافتد. این همسان سازی تعجب همه را برانگیخت، چه، نه گزاره تاریخی آن درست است و در واقع انقلاب اسلامی را محصول واکنش یک ساله مردم دانستن، سطحی و کوته بینانه جلوه می کند و نه شرایط جمهوری اسلامی چنان است که اینگونه همسان سازی ها در مورد آن صدق کند. اما آن چیزی که می شد از آن برداشت کرد نوعی تهدید نظام به اقدامات ساختارشکنانه و تضعیف آن بود. اینکه یکی از مدیران سابق کشور که به تعبیر رهبری نزدیک به یک دهه امورات کشور را در دست داشت ناگهان در نقش اپوزیسیون ظاهر شود و در اقدامی قابل تامل جمهوری اسلامی را با نظام شاهنشاهی مقایسه کند در نوع خود کم سابقه و بی نظیر بود.

حالا و در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، نام اسفندیار رحیم مشایی در صدر فهرستی دیده می‌شود که درخواست تجمع اعتراضی علیه آنچه که نارضایتی اقتصادی، قضایی و سیاسی می‌نامند کرده‌اند تا به زعم خود وزن سیاسی شان ر ابه نمایش بگذارند. در کنار نام مشایی، نام‌های بقایی، جوانفکر، تمدن، سید حسن موسوی، شیخ الاسلامی و ذبیحی دیده می‌شود، اینها یاران نزدیک محمود احمدی‌نژاد هستند که بدون داشتن هیچ گروه شناسنامه داری همچون حزب، تشکل و یا جبهه تلاش می‌کنند مجوز بگیرند و اعتراض کنند.

روز هفتم دیماه سال 96 محمود احمدی نژاد راهی بوشهر شد، آن روزها برخی بازارهای بوشهر به دلیل ممنوعیت فروش کالاهای به اصطلاح "ته لنجی" اعتصاب کرده بودند، حضور احمدی نژاد در بوشهر و سخنرانی تند او همزمان شد با تجمعاتی که در مشهد و چند شهر استان خراسان رضوی شکل گرفته بود. رسانه های مجازی حامی احمدی نژاد در کنار پوشش سخنان احمدی نژاد، پوشش لحظه به لحظه از شعارهای ساختار شکن خراسان را منعکس می‌کردند، این تلاش برای انعکاس اعتراضات چنان بود که برخی رسانه‌ها آن را هماهنگ با اتفاقات خراسان ارزیابی کردند. حالا نزدیک به یک ماه از آن اتفاق که منشا برخی آشوب ها در کشور بود گذشته و یاران احمدی نژاد درخواست مجوز برای تجمع اعتراض کرده اند، تجمعی که به نظر می رسد مشابهت سازی به تجمعات قبل از انقلاب است، از 19 دی 56 که شهر قم قیام کرد و مردم توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند تجمعات چهلم در تبریز، اصفهان و شهرهای دیگر برگزار شد تا همه ایران درگیر قیام‌های ضد حکومتی شوند. حالا به نظر می‌رسد یاران احمدی نژاد آرامش حاکم بر کشور پس از چند روز آشوب را نتوانسته‌اند تحمل کنند و مجددا قصد دارند با یک تجمعی که حتی شعارها و متن سخنرانی‌هایش را می‌توان پیش بینی کرد، روال را یک ماه به یک ماه حفظ کنند موضوعی که البته بعید به نظر می‌رسد با توجه به احساسی که مردم نسبت به طیف احمدی نژاد دارند بتواند حتی درصدی موفق باشد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز