معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در گفت و گو با برنا خبر داد؛

درخواست ابتکار، مولاوردی و جنیدی برای بازدید از زندان/ مردم در گذشته اجازه بیان مطالبات شان را نداشتند/ دولت، تهمت را قبول و تحمل هم نمی کند/ برخی لحن‌ها علیه آقای رییس جمهور جای تاسف دارد

۱۳۹۶/۱۱/۰۶ - ۰۶:۳۸:۵۲
کد خبر: ۶۶۷۳۵۴
درخواست ابتکار، مولاوردی و جنیدی برای بازدید از زندان/ مردم در گذشته اجازه بیان مطالبات شان را نداشتند/ دولت، تهمت را قبول و تحمل هم نمی کند/ برخی لحن‌ها علیه آقای رییس جمهور جای تاسف دارد
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: به همراه خانم مولاوردی و خانم جنیدی مشترکا پیشنهاد و تقاضای بازدید از زندان ها را داده‌‍ایم.

«معصومه ابتکار»، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، پیرامون اقدامات دولت برای بازداشت زنان زندانی در حوادث اخیر گفت: به همراه خانم مولاوردی و خانم جنیدی مشترکا پیشنهاد و تقاضای بازدید از زندانها را داده‌‍ ایم. ما درخواست داریم که بعد از این حوادث اخیر، بطور کلی از زندان ها بازدیدی داشته باشیم، امیدواریم که پاسخ مثبتی به این درخواست داده شود.

معصومه ابتکار ادامه داد: ما در دولت از طریق مراجع زیربط مثل وزارت علوم و بخش هایی که در وزارت کشور مسئولیت دارند، پیگیر موضوع زندانیان هستیم. امیدواریم که رسیدگی های لازم صورت گیرد و همچنین دلایل این حوادث و آسیب هایی که وارد شده، مشخص شود. همچنین امیدواریم کسانی که در بازداشت هستند به زودی آزاد شوند.

معاون امور زنان و خانواده دولت با بیان اینکه مردم پای رای خودشان هستند، افزود: کشور بعد انتخابات وارد فاز کار، سرمایه گذاری، پیشرفت، تولید و اشتغال شد و تحولات خوب اجتماعی هم رخ داد. باید جناح مقابل و جناح رقیب دولت را به رسمیت بشناسد، اگر انتقاد مطرح می کنند ایرادی وارد نیست اما اینکه فضا را منفی و ناامیدی  ایجاد کنند، درست نیست.

ابتکار ادامه داد: در اتفاقات اخیر، افرادی از داخل و خارج به این موضوع دامن زدند که این اقدام ناپسند و منفی است. اینگونه اقدامات نه تنها به دولت بلکه به کل کشور لطمه می زند. خوشبختانه مردم قدرت تشخیص و تفکیک این گونه مسایل را دارند تا در دام این جریانات نیافتند. مردم خیلی روشن به آقای روحانی رای دادند و پای رایشان هم هستند.

او در ادامه گفت: فرصتی نبوده تا رییس جمهور مطالبات را به طور کامل محقق کند. دولت و رییس جمهور همه تلاش خود را می کنند و طبعا حل برخی مسایل زمان بر است. در عین حال انتظار می رود، مطالبه گری منطقی و نقد منصفانه از دولت انجام شود.

ابتکار با اشاره به اینکه "دولت فضا را برای انتقاد باز گذاشته است" ادامه داد: فراموش نکنیم در گذشته چه محدودیت ها و چه شرایطی به کشور تحمیل شد. در بخش عمده جامعه ترسی حاکم بود که حتی آنها اجازه مطرح کردن مطالبات شان را نداشتند، خدارا شکر در این دولت فضا متفاوت است. دولت و آقای رییس جمهور از جریان آزاد اطلاعات، رسانه های آزاد و همینطور جریان آزاد اینترنت و آزادی شبکه های اجتماعی دفاع می کنند و این نشان دهنده پایبندی آقای روحانی و دولت به آرمان ها و مطالبات مردم است. در عین حال ما باید واقعیت های کشور را پذیرا باشیم و قبول کنیم که بعضی مسایل با تلاش و صبر و با پافشاری بر امور در طول یک مدت زمان منطقی، قابل حل است و ممکن است به سرعت جواب نگیریم.

او در پاسخ به این سوال که با وجود این انتقادات تند آیا موردی بوده که رییس جمهور بخواهند پیگیری حقوقی کنند؛ گفت: تهمت را دولت قبول نمی کند و تحمل هم نمی کند. دولت دروغ هایی که جنبه اعتباری و حیثیتی دارد را نمی پذیرد، البته قطعا این مسئله را هیچ کس نمی پذیرد و این خلاف قانون و کرامات انسانی هر فرد است.

معاون امور زنان و خانواده ادامه داد: دولت و شخص رییس جمهور در نقد تحمل بالایی دارند و این انتقادات با این ادبیات بی سابقه بوده است، حتی لحن ها علیه آقای رییس جمهور جای تاسف دارد ولی در عین حال ایشان بسیار صبور است و دولت هم سعی دارد تحمل  و میزان تسامح خود را در چنین مسایلی افزایش دهد. ما اعتقاد داریم هر چقدر جریان اطلاعات و  نقد در جامعه آزاد باشد، بهتر جلوی فساد، اشتباهات و انحرافات را می توان گرفت. نقد را باید به عنوان یک مولفه مهم در بحث اصلاح و پیشبرد امور و همینطور عبور از موانع دانست، که این بسیار مهم است، البته که آثارش را در مقاطع مختلف دیده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز