نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی:

لایحه بودجه سال ۹۷ بر مبنای عملکرد تنظیم شده است/ بیشتر مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان مربوط به بیکاری است

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۰:۰۵:۵۳
کد خبر: ۶۶۸۸۹۴
لایحه بودجه سال ۹۷ بر مبنای عملکرد تنظیم شده است/ بیشتر مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان مربوط به بیکاری است
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه سال 97 بر مبنای عملکرد تنظیم شده است

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «داود محمدی»، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز (یکشنبه، 8 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی کلیات بودجه سال 97 در موافقت با آن گفت: نکات برجسته‌ای در این لایحه مورد توجه قرار گرفته که بخشی از آنها مربوط به اصلاحات ساختاری بودجه است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه بودجه سال 97 بر مبنای عملکرد تنظیم شده است این در حالی است که در سال‌های گذشته درصدی از بودجه به استان‌ها تعلق می‌گرفت بدون آن که قیمت‌ تمام شده خدمات مشخص شود اما این تغییر در لایحه سال 97 سبب انضباط مالی، کاهش هزینه‌ها و افزایش ضریب بهره وری می‌شود.

وی تأکید کرد: تحقیقاً یکی از مطالبات امروز جامعه اشتغال و افزایش آن است، به طور حتم بیشترین حجم از مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان مربوط به بیکاری و اشتغالزایی است. جوانان به حداقل‌ها نیز راضی بوده و ضرورت داشت دولت و مجلس به این موضوع در لایحه بودجه توجه کنند بنابراین در تبصره‌های 14 دولت به این مهم نگاه معطوف داشته است.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از نکات برجسته لایحه بودجه توجه به اشتغال در مناطق روستایی است، گفت: خوشبختانه در این لایحه پروژه‌های نیمه تمام عمرانی نیز تعیین تکلیف شده است، از سال‌های گذشته تاکنون 65 هزار پروژه نیمه تمام در کشور به وجود آمده است که با همت دولت و مجلس تنها بخشی از این پروژه‌ها به اتمام رسید بنابراین باید با بکارگیری بخش عمومی و خصوصی نسبت به تقویت و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام اقدام کرد که دولت به این مهم نیز توجه اساسی در لایحه بودجه داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه لایحه بودجه بر اساس اولویت‌های برنامه ششم به ویژه در حوزه آبرسانی تنظیم شده است، افزود: امروزه مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی مشکل برخی از استان‌های کشور است و به طوری که در 100 روستای استان قزوین با تانکر آبرسانی می‌شود اما خوشبختانه دولت به حل مشکلات آب و آبرسانی نیز در لایحه بودجه توجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به محیط زیست، مقابله با ریزگردها و ساماندهی پسماندها امروزه از مشکلات جدی کشور است، تصریح کرد: علاوه بر ریزگردها در حال حاضر بیابان‌زایی نیز یکی از مشکلات استان قزوین است و به طور حتم مخاطرات آن استان‌های تهران و شهر کرج را نیز تهدید می‌کند اما خوشبختانه این موضوع نیز به طور ویژه در لایحه بودجه مطرح شده است.

محمدی با تأکید بر اینکه ساماندهی حمل  و نقل عمومی با تکیه بر توسعه حمل و نقل ریلی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: این مهم نیز که یکی از سیاست‌های کلی نظام و برنامه ششم توسعه است نیز در لایحه بودجه مطرح شده و مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران در کانون حوادث مترقبه قرار داشته و در آماج زلزله و سیل است، افزود: بی‌توجهی به بافت فرسوده در طی سال‌های گذشته سبب افزایش خسارت‌ها پس از وقوع بحران در استان‌های کشور شده است اما دولت با جدیت حل مشکل بافت‌های فرسوده را در لایحه مورد توجه قرار داده است ضمن اینکه تقویت بنیه دفاعی کشور نیز به دلیل اهمیت موضوع مورد توجه است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه توجه به گردشگری جهت اشتغال ارزان نیز در لایحه بودجه مطرح شده است، تصریح کرد: ایران جزو 10 کشور برتر به لحاظ گردشگری است اما به دلیل بی‌توجهی‌ها در این حوزه در جذب گردشگر جزو 80 کشور اول دنیا نیز محسوب نمی‌شود. خوشبختانه دولت به این موضوع و توجه به اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه به ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز به طور گسترده در لایحه بودجه توجه داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز