دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد؛

عربستان و آمریکا دولت قانونی یمن را وادار به استعفاء کردند

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۱۷:۲۸:۰۳
کد خبر: ۶۶۹۸۱۰
عربستان و آمریکا دولت قانونی یمن را وادار به استعفاء کردند
امیر عبداللهیان گفت: ایران همانطور که بر راه حل سیاسی در لیبی و مصر تاکید داشته همواره بر راه حل سیاسی در سوریه و یمن و بحرین نیز تاکید دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از «اسپوتنیک» امیر عبداللهیان دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، گفت: ایران برای بحران های مختلف منطقه ای سیاست های دوگانه نداشته وهمانطور که بر راه حل سیاسی در لیبی و مصر تاکید داشته بر راه حل سیاسی در سوریه و یمن و بحرین تاکید دارد وتوسل به راه حل های نظامی و امنیتی در این مناقشات را به هیچ وجه مورد تایید قرار نداده، اما در مقابل برخی از کشورها بویژه عربستان سعودی و آمریکا اقداماتی را انجام دادند تا همه چیز را بر هم بریزند.

او افزود؛ به عنوان مثال عربستان سعودی و آمریکا دولت قانونی یمن را وادار به استعفا نمودند تا یک خلاء دولتی و قانونی وقدرت در این کشور بوجود آِید، همانند کاری که اخیرا با نخست وزیر قانونی لبنان انجام دادند و وی را به عربستان کشاندند و وادار به استعفا نمودند.

متاسفانه آمریکایی ها و سعودی ها نقش های غیر سازنده ای در قبال امور منطقه ایفا کرده اند و می کنند اما جمهوری اسلامی ایران بطور مشخص در مورد بحران یمن اعلام کرده که این بحران فقط راه حل سیاسی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز