جهانگیری در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان :

دولت از هیچ اقدامی برای توسعه گیلان دریغ نخواهد کرد

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۱۹:۳۱:۰۹
کد خبر: ۶۷۰۴۰۷
دولت از هیچ اقدامی برای توسعه گیلان دریغ نخواهد کرد
جهانگیری گفت: دولت نخواهد گذاشت کشاورزان گیلان از بابت واردات آسیب ببینند

معان اول رییس جمهور در جلسه نمایندگان استان گیلان گفت : مردم استان گیلان همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده اند و دولت تدبیر و امید از هیچ اقدامی در جهت توسعه و رونق استان گیلان دریغ نخواهد کرد.

 او افزود: برنامه ریزی برای حفظ تعادل جزو اولویت های اصلی این استان است زیرا نمی توان به بهانه صنعتی شدن، طبیعت گیلان را تخریب کرد و در عین حال نمی توان به بهانه حفظ محیط زیست، این استان را از توسعه صنعتی بازداشت.

جهانگیری ادامه داد:باید با تدبیر و راهکارهای منطقی تلاش کنیم از جمله توسعه صنایع سازگار با محیط زیست استان گیلان به لحاظ صنعتی به جایگاه اصلی خود بازگردد.

 او تصریح کرد: با توجه به دغدغه نمایندگان استان گیلان در خصوص محصولات کشاورزی نظیر برنج ، چای و ابریشم ، صیانت توأمان از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان ضروری است  و ما بعنوان دولت علاوه بر حمایت از کشاورزان مسئولیت داریم نگذاریم قیمت کالاها و بویژه مواد غذایی در بازار بیش از حد افزایش یابد و مردم از این بابت دچار نگرانی نشوند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: با وجود برخی ناهنجاری ها در عرصه تجارت نظیر قاچاق چای و برنج به کشور ،دولت و بویژه وزارت جهاد کشاورزی تلاش خواهند کرد کشاورزان استان گیلان از بابت واردات این محصولات آسیب نبینند و حتما با کمک نمایندگان گیلان در خصوص تعرفه ها و محدودیت واردات به تفاهم خواهد رسید.

جهانگیری با اشاره به وضعیت کارخانه های گیلان گفت: استاندار گیلان کارخانه های بزرگ دارای مشکل و نیمه تعطیل را به کارگروه کنترل تولید ملی معرفی کند تا مسائل مربوط به رونق مجدد این صنایع با دقت نظر بیشتری زیر نظر دفتر معاون اول رییس جمهور پیگیری شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به وام اختصاص یافته برای رونق روستایی  استان گیلان دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری است که می توانیم با استفاده از این وام ارزان قیمت در این زمینه گام های ارزشمندی برای توسعه این استان برداشت.

او افزود: درباره برخی طرح های عمرانی استان گیلان نظیر تکمیل سدهای لاستیکی و راه آهن رشت ـ آستارا ـ انزلی،‌به سدهایی که مراحلی از پیشرفت فیزیکی را داشته اند اعتبار لازم اختصاص خواهیم داد. همچنین بهره برداری از راه آهن رشت ـ آستارا ـ انزلی از اولویت های دولت است و برای راه اندازی آن تمام تلاش دولت را بکار خواهیم گرفت.

جهانگیری در پایان گفت: بایدمشکل فاضلاب و پسماند در استان های شمالی کشور حل شود و دولت در این زمینه هر امتیازی که بخش خصوصی برای احداث کارخانه پسماند نیاز داشته باشد مواقفت خواهد کرد زیرا حفظ محیط زیست استان های شمالی کشور دغدغه همه مردم استان و گردشگرانی است که به این استان ها مسافرت می کنند.

 

نظر شما