در گفت و گو با بی بی سی مطرح شد؛

رییس سیا: در نامه ای به قاسم سلیمانی هشدار دادم/ هر کجا بتوانیم به ایران فشار می آوریم

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۰۶:۰۰:۴۷
کد خبر: ۶۷۰۴۳۶
رییس سیا: در نامه ای به قاسم سلیمانی هشدار دادم/ هر کجا بتوانیم به ایران فشار می آوریم
رئیس سازمان سیا در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «بی. بی. سی» با تکرار اتهامات همیشگی علیه ایران، گفت آمریکا هر کجا بتواند به ایران فشار می‌آورد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مایک پومپئو» رئیس سازمان سیا در گفت‌‌وگویی اختصاصی با شبکه خبری «بی. بی. سی» درباره ایران، روسیه و چین به اظهار نظر پرداخت.

پومپئو درباره این ایده که آمریکا نفوذ کمی را در امور سوریه داشته است، گفت: «ما قصد داریم روی این مشکلات پیچیده کار کنیم و هر کجا که می‌توانیم علیه ایرانی‌ها فشار آوریم.»

 پومپئو در این مصاحبه درباره نامه اخیر خود به سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه، گفت: «من می‌خواستم پیامی واضح برای او مبنی بر این ارسال کنم که آمریکا، غرب و انگلیس در منطقه منافعی دارند و حمله به آن‌ها با مقابله به مثل مواجه خواهد شد. او باید به شدت از این مسئله آگاه باشد که اقدام علیه منافع آمریکا تحمل نمی‌شود.»

وی با منتسب کردن موشک‌های انقلابیون یمن به ایران، شلیک این موشک‌ها به سوی عربستان را «غیر قابل پذیرش» و به مثابه «اقدامی جنگی» توصیف کرد.

وی با تکرار اتهامات همیشگی آمریکا علیه ایران، مدعی شد که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در راستای منافع ایران نیستند.

مایک پمپئو که قبل از تصدی ریاست سازمان سیا از جمله نمایندگان تندروی حزب جمهوریخواه آمریکا بود، تهدید اقتصادی چین برای غرب را  حتی از روسیه هم بزرگتر دانسته و گفت: «اگر به ابعاد اقتصادی این دو کشور فکر کنید، چین در مقایسه با روسیه، توان به مراتب بیشتری برای انجام این مأموریت دارد.»

وی با ذکر نمونه‌هایی از برتری چینی‌ها به تلاش‌های این کشور در سرقت اطلاعات تجاری و رخنه به مکان‌های آموزشی از قبیل مدارس، بیمارستان‌ها در آمریکا، انگلیس و اروپا اشاره کرد.

پمپئو اظهار داشت: «ما شاهد تلاش‌های هکری چینی‌ها برای سرقت اطلاعات امریکا، رخنه به کشور از طریق جاسوسان و افرادی که از سوی دولت چین برای فعالیت علیه آمریکا وارد این کشور می‌شوند، هستیم.»

رئیس سیا  پیرامون روسیه و قیاس آن با اقدام‌های چین اظهار داشت که مداخله روسیه در آمریکا با تمرکز بر مناظره‌های سیاسی در واشنگتن و رخنه سایبری و درز اطلاعات و نیز استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تفرقه افکنی بوده است.

پومپئو در این مصاحبه در زمینه «تهدیدهای موشکی کره شمالی» علیه آمریکا نیز هشدار داد و گفت: «کره شمالی قادر است ظرف چند ماه آینده با جنگ‌افزارهای اتمی به آمریکا حمله کند.»

به گزارش برنا به نقل از العالم، وی دراین زمینه گفت: «وظیفه ما این است که اطلاعاتی را به رئیس جمهور آمریکا ارائه دهیم که به وسیه آن‌ها و با اقدام‌های غیر دیپلماتیک خطر موشکی کره شمالی کاهش یابد.»

نظر شما