سناتورهای آمریکایی با ارائه طرحی بر ادعای خود اصرار کردند؛

سرنوشت نامعلوم جاسوس آمریکایی در ایران

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۰۹:۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۷۱۷۴۱
سرنوشت نامعلوم جاسوس آمریکایی در ایران
سناتورهای آمریکایی با ارائه طرح تحریمی علیه ایران بر ادعای خود، مبنی بر سرنوشت نامعلوم جاسوس آمریکایی در ایران تاکید دارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، 10 سال پیش یک مامور «اف بی آی» آمریکا به ایران می آید و در کیش مفقود می شود.

این روایت کوتاه دولت آمریکا از سرنوشت رابرت لوینسون است که آمریکایی ها مدعی هستند دولت ایران از محل زندگی او اطلاع دارد. در ابتدا مقامات آمریکایی لوینسون را شهروندی معرفی کردند که برای یک شرکت خصوصی کار می کرده است. اما در سال ۲۰۱۳ نتیجه تحقیقات آسوشیتدپرس حکایت از این داشت که رابرت لوینسون در حال انجام ماموریتی برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) بوده است.

حال یازدهمین سالگرد مفقود شدن باب لوینسون مامور سابق بهانه‎ای به دست سناتورهای آمریکایی داد تا خواستار تحریم ایران شوند. در طرحی که 4 سناتور آمریکا با عنوان «قانون مسئولیت‌پذیری ایران در قبال حقوق بشر و گروگان‌گیری آمریکایی‌ها» نوشته اند، دولت ایران به تجاهل در خصوص سرنوشت این مامور سابق اف‌بی‌آی متهم شده است.

اما یک نماینده مجلس ایران در واکنش به این طرح سناتور ها گفته که جمهوری اسلامی مسئول تامین امنیت جاسوس های بازنشسته سیا در منطقه نیست. به اعتقاد «ابوالفضل ابوترابی»، اگر ایران مامور قدیمی سیا را در ایران دستگیر کرده بود، با سربلندی این مهم را اعلام می کرد.

یک عضو کمیسیون قضایی مجلس هم می گوید که مدارکی از سفر لوینسون به ایران موجود نیست و سفسطه سناتورهای آمریکایی برای افزایش تحریم های علیه ایران است.

یحیی کمالی پور با اشاره به طرح سناتورهای آمریکایی برای محکومیت ایران در محکمه های بین المللی گفت که هیچ محکمه و دادگاه بین المللی ادعاهای سناتورهای ایالات متحده را نمی پذیرد.

او تاکید کرد: وقتی مدارکی از سفر مامور سابق سیا آمریکا وجود ندارد حتی می توان شک کرد که وی به ایران آمده یا خیر از این رو طرح دعوی علیه ایران پذیرفتنی نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز