رییس جمهور ترکیه:

به خاک کشوری چشم ندوختیم

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۹:۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۷۲۳۵۵
به خاک کشوری چشم ندوختیم
رئیس‌ جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود، با بیان اینکه 'به خاک کشوری دیگر چشم ندوخته ام'، افزود: هدف ما در شمال سوریه مبارزه با تروریست ها است.

به گزارش گوه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری ترکیه دیروز (شنبه) در تماس تلفنی با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود، به او اطمینان داد که عملیات ترکیه در سوریه تنها عوامل تروریستی را هدف قرار می‌دهد و آنکارا چشم طمع به خاک کشور دیگری ندارد.

وی مدعی شد که این عملیات با هدف پاکسازی منطقه 'عفرین' در شمال سوریه از وجود عوامل تروریستی است.

بر اساس بیانیه 'کاخ الیزه' دو طرف در این گفت و گو درباره 'کار روی یک نقشه راه دیپلماتیک در سوریه' در هفته های آینده توافق کردند.

ارتش ترکیه 20 ژانویه (30 دی ماه) عملیات موسوم به 'شاخه زیتون' را علیه 'کردهای مدافع خلق' که کنترل شهر عفرین در استان 'حلب' سوریه را در دست دارند، آغاز کرد. ترکیه این گروه را شاخه سوری حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند که از سوی ترکیه و متحدانشان در فهرست تروریستی قرار گرفته است .

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی گروه های تروریستی همچون پ.ک.ک و 'داعش' در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.

دولت آنکارا این عملیات را با استناد به 'حق دفاع مشروع بین المللی' و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت، مشروع می داند.

مقام های آنکارا اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز