یک رسانه صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل از طریق اروپایی‌ها پیام‌هایی را به ایران منتقل کرد؛

هشدار نتانیاهو به ایران!

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۱۱:۲۳:۱۴
کد خبر: ۶۷۶۱۵۳
هشدار نتانیاهو به ایران!
یک رسانه صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل از طریق اروپایی‌ها پیام‌هایی را به ایران منتقل کرده و نسبت به ادعای خود درباره حضور ایران در سوریه به تهران هشدار داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در گزارشی مدعی شد که اسرائیل پیام‌های شدیدالحن را از طریق کانال‌های دیپلماتیک اروپایی در روزهای اخیر به تهران انتقال داده و نسبت به فعالیت‌های ادعایی این کشور در سوریه هشدار داده است.

این شبکه تلویزیونی به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی همچنین گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این پیام‌ها را در گفت‌وگوهایی متعدد با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه و ترزا می نخست‌وزیر انگلیس منتقل کرده است.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، نتانیاهو در مجمع داووس که ماه گذشته (میلادی) در سوئیس برگزار شد، توانست به طور جداگانه با مکرون و مرکل دیدار کند و از آنها بخواهد تا پیامش را به مقامات ایران برساند.

به گفته این منابع آگاه، نتانیاهو در این رایزنی‌ها ادعا کرده است که اسرائیل خواهان یک راه‌حل دیپلماتیک برای این مساله است اما اگر این تلاش‌ها به جایی نرسد برای استفاده از ابزارهای نظامی تعلل نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی روز شنبه در واکنش به رخنه یک هواپیمای بدون سرنشین به اراضی اشغالی که ادعا می‌کند متعلق به ایران بوده است حملات هوایی را علیه سوریه انجام داد که در آن یک جنگنده صهیونیستی هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

کانال 10 رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود آورده است که این سه کشور اروپایی هشدارهای اسرائیل را به مقامات ایرانی نزدیک به حسن روحانی رییس‌جمهور این کشور انتقال داده‌اند.

یک مقام اروپایی در این باره گفت: ما این مساله را با افراد نزدیک به رییس‌جمهور روحانی مطرح کردیم و به آنها گفتیم که برای ما بسیار اهمیت دارد این اطلاعات را منتقل کنیم چرا که ممکن است رییس‌جمهور روحانی از آنچه نیروهای سپاه پاسداران در سوریه و لبنان انجام می‌دهند مطلع نباشد.

این مقام اروپایی همچنین گفت که مقامات ایرانی به هشدار اسرائیل گوش داده اما پاسخی ندادند.

دو نفر از چهار دیپلماتی که با این شبکه تلویزیونی گفت‌وگو کردند همچنین اظهار داشتند که به درخواست دولت‌های آنها اسرائیل اطلاعاتی را در اختیارشان قرار داده که نشان دهنده ایجاد کارخانه‌های تولید موشک بوده است. اگرچه آنها هنوز نسبت به ادعاهای نتانیاهو درباره وجود این کارخانه‌ها در لبنان اطمینان ندارند اما پیام نخست‌وزیر اسرائیل را منتقل کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر بارها ادعای خود مبنی بر تلاش ایران برای تقویت حضور نظامی در سوریه و ساخت کارخانه‌های تولید اسلحه و به ویژه موشک در لبنان را مطرح کرده است.

این در حالی است که مقامات کشورمان همواره این ادعای بی‌اساس را رد و تاکید می‌کنند که ایران هیچ‌گونه حضور نظامی در سوریه ندارد.

 

نظر شما