مایک پنس خبر داد:

مذاکره بی قید و شرط آمریکا و کره شمالی

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۱۲:۴۹:۰۶
کد خبر: ۶۷۶۲۴۴
مذاکره بی قید و شرط آمریکا و کره شمالی
مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا گفته است واشنگتن آماده گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با کره شمالی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا گفته است واشنگتن آماده گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با کره شمالی است.

این صحبت آقای پنس، از تغییر موضع آشکار آمریکا حکایت دارد. او به واشنگتن‌پست گفت اگر کره شمالی مایل به گفت‌وگو باشد، دولت ترامپ هم حاضر به این کار خواهد بود.

اما مایک پنس در عین حال تاکید کرد تا زمانی که پیونگ‌یانگ برای پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته‌ای خود قدم برندارد، تحریم‌های سفت و سخت آمریکا علیه کره شمالی همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

آقای پنس در راه برگشت به آمریکا از کره جنوبی صحبت می‌کرد. او برای افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی به سئول رفته بود و با مون جائه‌-این، رییس جمهوری کره جنوبی هم دیدار کرد.

دولت دونالد ترامپ پیشتر گفته بود تنها در صورتی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی وارد مذاکره می‌شود که او آماده صحبت درباره کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای کشورش باشد.

معاون رییس جمهوری آمریکا به واشنگتن‌پست گفت در جریان ملاقاتش با رییس جمهوری کره جنوبی، با چارچوبی برای تعامل بیشتر با پیونگ‌یانگ موافقت کرده است.

مایک پنس در حالی درباره امکان مذاکره آمریکا با کره شمالی صحبت کرده است که روز چهارشنبه پس از دیدار با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن گفته بود مردم کره شمالی تحت "استبدادی‌ترین رژیم در جهان امروز" زندگی می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز