تذکرات نمایندگان درباره مرگ استاد دانشگاه امام صادق

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۲۱:۳۲:۲۹
کد خبر: ۶۷۶۴۵۸
تذکرات نمایندگان درباره مرگ استاد دانشگاه امام صادق
44 نماینده مجلس شورای اسلامی به وزیران اطلاعات و دادگستری درباره مرگ دکتر کاووس سیدامامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) در زندان، تذکر شفاهی و کتبی دادند و خواستار توجه ویژه به حقوق زندانیان شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با مرگ دکتر سید امامی که از اساتید دانشگاه امام صادق (ع) بودند گفته شد که پرونده ایشان جاسوسی و موضوع مرگ ، خودکشی بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیران اطلاعات و دادگستری گفت: درخواست دارم تا برای مردم شفاف‌سازی کنند که اگر جاسوسی بوده است با کدام سرویس اطلاعاتی در ارتباط بوده است، و اگر خودکشی بوده مسئولین زندان چرا دقت نمی‌کنند تا اینگونه حوادث در زندان صورت نگیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه مردم اصل انقلاب را دوست دارند و در مقابل آمریکا نیز هرگز کوتاه نمی‌آیند گفت: اصل 22، 32 و 39 را تذکر می‌دهم و این نکته را می‌گویم که چند روز قبل تعدادی از فعالان زیست محیطی را دستگیر کردند و ما اساساً خبردار نشده‌ایم.
در ادامه، قاسم میرزایی نکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و 42 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به وزیران اطلاعات و دادگستری درباره مرگ سید امامی تذکر دادند.
در این تذکر آمده است با توجه به مرگ برخی زندانیان کشور از جمله مرگ سید امامی ضروری است طبق اصول 32 و 39 قانون اساسی نسبت به حقوق زندانیان توجه ویژه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز