استاندار سابق سمنان در گفتگو با برنا:

معلوم نیست چرا برخی از پیشنهاد رئیس جمهور برآشفته شده‌اند/ دکتر روحانی حقوقدان برجسته‌ای است

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۶:۰۴:۵۱
کد خبر: ۶۷۶۶۹۶
معلوم نیست چرا برخی از پیشنهاد رئیس جمهور برآشفته شده‌اند/ دکتر روحانی حقوقدان برجسته‌ای است
استاندار سمنان با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر برگزاری همه پرسی گفت: مشخص نیست، چرا برخی از این سخن رئیس جمهور برآشفته شده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «محمدرضا خباز»، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر برگزاری همه پرسی درباره موضوعات اختلافی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: هدف رئیس جمهور در سخنرانی 22 بهمن از طرح موضوع همه پرسی، تاکید بر این واقعیت بود که قانون اساسی ظرفیت های گسترده‌ای داشته و بن بستی در آن وجود ندارد.

او افزود: در این قانون، ارکان نظام به خوبی تعریف شده و در عین حال که استقلال دارند، زیر یک پرچم و میثاق ملی عمل می‌کنند.

به اعتقاد عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، اگر جریان‌های سیاسی داخل نظام درباره یک موضوع به نتیجه نرسیدند و در عین حال بر موضع خود اصرار داشتند، قانون اساسی با قرار دادن اصل 59 حل این اختلاف را به آرای مردم سپرده است.

استاندار سابق سمنان اضافه کرد: مشخص نیست چرا برخی از این سخن رئیس جمهور برآشفته شده‌اند. سوال این است که اگر برگزاری همه پرسی ضرورت نداشت، چرا خبرگان قانون اساسی آن را در قانون آورده و مردم هم به آن رای داده‌اند؟ اگر هم ضرورت دارد، چرا برخی افراد از طرح آن توسط رئیس جمهور بر آشفته می‌شوند؟

خباز با اشاره به اینکه رئیس جمهور حقوقدان برجسته‌ای است که قبل و بعد از انقلاب بارها در معرض آزمایش قرار گرفته و از آن سرافراز بیرون آمده، گفت: چرا باید برخی از طرح این موضوع توسط آقای روحانی عصبی شوند و اجازه بیان آن را به رئیس جمهور ندهند؟ حرف رئیس جمهور این است که باید از همه ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کرد که این حرف صحیحی است.

نظر شما