خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران:

ملت ایران آمادگی دارد با مشکلات دست و پنجه نرم کند

۱۳۹۶/۱۱/۲۷ - ۱۲:۵۹:۱۶
کد خبر: ۶۷۷۹۱۰
ملت ایران آمادگی دارد با مشکلات دست و پنجه نرم کند
خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران گفت: ملت ایران آماده است در کوتاه مدت برای رسیدن به قدرت با مشکلات دست و پنجه نرم کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید «محمدحسن ابوترابی‌فرد»، خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: مردم در راهپیمایی 22 بهمن عزم و اراده خویش در پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های بالای انقلاب اسلامی در برابر دوست و دشمن را به نمایش گذاشتند.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: نخستین پیام این حرکت عظیم تداوم رحمت و عنایت خداوند به ملت عزیز و بزرگوار ایران اسلامی است.

حجت ‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد بیان کرد: اراده خداوند و رحمت ویژه او بود که در بیش از هزار شهر ایران و 5 هزار روستا این حرکت تجلی یافت؛ همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد همان خدایی که دل‌های مردم را به هم گره زد و اندیشه آنان را به نور ایمان، معرفت، بصیرت، درک عمیق سیاسی، فهم درست زمان خویش و موقعیت‌های حساس و خطیر حضور روشن کرد.

وی اظهار کرد: 22 بهمن روز تجلی رحمت خدای متعال بر ملت ایران است و ملت عزیز این نعمت گرانبها را با ایمان، تقوا و عمل صالح پاس بدارند.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران با اشاره به پیام‌های دیگر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: پیام دیگر راهپیمایی افتخار آفرین 22 بهمن تحکیم پیوند استوار امت با امام خویش است و این حضور با آن معرفت‌، صلابت، بصیرت، عزم و اراده ستودنی در پرتو شناخت رهبر صالح و فهم درست رهنمودها و پیام‌های ایشان و التزام عملی به رهنمودهایشان تحقق یافته است.

حجت ‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد ادامه داد: این نعمت گرانبها رمز اقتدار ملت است و اگر صفحات تاریخ را ورق بزنیم کدام ملت را خواهید یافت که بدون رهبری صالح قله‌های رفیع قدرت را فتح کرده باشد؛ کدام ملت را می‌شناسید که بدون شناخت و اطاعت از رهبری صالح به چنین وحدت و انسجامی دست یافته باشد.

وی افزود: کدام ملت را به یاد دارید بدون فرماندهی صالح و مقتدر مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و الهی به یک جبهه واحد و متحد در برابر همه دنیا استکبار تبدیل شده باشد.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: پیام 22 بهمن پیام تحکیم و پیوند امت با امام و رهبر خود است و پیام موفقیت و پیروزی در سایه شناخت رهبری و اطاعت او است.

حجت ‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد افزود: پیام سوم راهپیمایی عظیم شما برای ما مسئولین و مدیران ارشد است.

وی با بیان اینکه گاهی سوال می‌شود چرا مردم در صف مقدم قرار دارند و چرا در فهم انجام شایسته وظیفه خود گوی سبقت را از مسئولین نظام یا جمع قابل توجهی از مسئولین ربوده است، گفت: ملت در سایه اطاعت رهبری به این پیروزی دست یافته است و اگر مسئولان می‌خواهند در این مسیر قله‌های موفقیت را فتح کنند باید نقشه راه ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب را نقشه راه خود قرار دهند.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران افزود: به نظر بنده سیاست‌های کلی ابلاغی است و راه حرکت مدیران را تعریف می‌کند و این سیاست‌ها بعد از ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها بررسی و بحث با صاحبنظران دانشگاهی و حوزوی، مدیران باتجربه و کارآزموده کشور مبدل به سیاست‌های کلی می‌شود که رهبر معظم و عالیقدر بر آن مهر تایید زده و به عنوان برنامه مدیریتی کشور اعلام می‌کنند.

حجت ‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد تصریح کرد: در مقام عمل زاویه جدی بین تصمیمات، قوانین و مقررات در مجلس و دولت و دستگاه‌های دیگر با سیاست‌های کلی ابلاغی مشاهده می‌شود و این زاویه به اختلاف نظر سیاسی و گرایش‌های جناحی برنمی‌گردد این ویژگی تمامی نهادها و قوا در فراز و نشیب های مدیران کشور است و ریشه در تفاوت دو نگاه دارد.

وی ادامه داد: در تدوین لایحه بودجه سال 97 نگاه تنها به سال 97 است. در مجلس هم با نگاه به سال 97 بودجه را بررسی می‌کنند. بین این دو نگاه زاویه جدی وجود دارد. نگاه کوتاه مدت و روزمره روز به روز بر مشکلات کشور خواهد افزود.

وی با بیان اینکه سکاندار کشتی انقلاب رهبر معظم و عالیقدر برای اقتدار ملی و خلق قدرت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی چشم‌انداز بیست ساله را تدوین و ارائه نمودند اظهار کرد: این یک نگاه بلند مدت است و سیاست‌های کلی با نگاه به دستیابی به چشم انداز تدوین و ارائه می‌شد اما این نگاه اقتضائاتی نیز دارد.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران افزود: در تدوین لایحه بودجه سال 97 نگاه تنها به سال 97 است، در مجلس با نگاه به سال 97 بودجه را بررسی می‌کنند، بین این دو نگاه زاویه جدی وجود دارد نگاه کوتاه مدت و روزمره روز به روز بر مشکلات کشور خواهد افزود.

حجت ‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد بیان کرد: مطالبه ملت، فهم درست سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ریزی برای تبدیل آن به قانون مقررات و عزم و اراده برای اجرای آن است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران آماده است در کوتاه مدت برای رسیدن به قدرت با مشکلات دست و پنجه نرم کند ادامه داد: این ملت دفاع مقدس را خلق کرده است، ملتی که هشت سال در برابر همه دنیای استکبار مبارزه و ایستادگی کرد تا امروز ایران را بر قله امنیت و اقتدار دفاعی ببیند تا در سایه تصمیمات صحیح و بلند مدت مبتنی سیاست‌های کلی مشکلات امروز را برای رسیدن به قدرت فردا تحمل کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز