دبیر کل حزب‌الله لبنان:

بشار اسد شخصا دستور سرنگونی جنگنده اشغالگر را صادر کرد/ حزب الله می تواند ظرف چند ساعت سکوهای نفت و گاز رژیم صهیونیستی را تعطیل کند

۱۳۹۶/۱۱/۲۷ - ۲۱:۰۶:۴۹
کد خبر: ۶۷۸۰۳۰
بشار اسد شخصا دستور سرنگونی جنگنده اشغالگر را صادر کرد/ حزب الله می تواند ظرف چند ساعت سکوهای نفت و گاز رژیم صهیونیستی را تعطیل کند
دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسمی به مناسبت گرامیداشت سران شهید حزب‌الله سخنان مهمی در خصوص رژیم صهیونیستی، مسائل منطقه و مسائل داخلی لبنان ایراد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از العالم، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، عصر جمعه در مراسم گرامیداشت سران شهید حزب‌الله در بیروت تحت عنوان «حفظنا الوصیة» سخنرانی کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود گفت: مقاومت را پس از آن که پیروزمندانه از جنگ 33 روزه خارج شدیم حفظ کردیم و بعد از آن نیز مقاومت کردیم؛ از شدید ترین و سخت ترین جنگ جهانی علیه مقاومت و محور مقاومت خارج شدیم، مسیر مقاومت امروز پویاتر و زنده تر است به رغم این که چالش ها نیز بزرگتر شده است. 

تمام منطقه امروز در مرکز نبرد نفت و گاز قرار گرفته است

وی تصریح کرد: همه منطقه امروز در مرکز نبرد نفت و گاز قرار گرفته است و وارد این معرکه شده است و موضوع لبنان جدایی از کل منطقه نیست، حرص و طمع شیوه و ویژگی مسئولان کاخ سفید  شده است و آمریکا از بابت این که به طور آشکار این شیوه را اعلام کند شرم نمی کند.

سید حسن نصرالله در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می کند از کاخ سفید و ترامپ و بی توجهی و سستی جهان عرب برای ضمیمه کردن جولان به فلسطین اشغالی بهره برداری کند، برخی از سران عرب و بیگانه از وجود ثروت نفتی و گازی عظیم در سوریه سخن می گویند و این یکی از عوامل تنش بر سر این کشور است.

مواضع آمریکا در عراق صرفا مبتنی بر ثروت نفت این کشور است

وی افزود: اشغالگر آمریکایی برای حفظ تفاله های داعش در سوریه تلاش و از اقدامات دیگران برای نابودی باقیمانده عناصر تروریستی جلوگیری می کند، بقای آمریکای اشغالگر در سوریه به وجود چاه های نفت و گاز در شرق فرات باز می گردد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: کاخ سفید با چشم نفتی به عراق می نگرد و مواضع آمریکا در عراق صرفا مبتنی بر منافعی است که می تواند از ثروت نفتی این کشور ببرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه خاطرنشان کرد: نبرد بر سر نفت و گاز وجود دارد و آمریکا آن را از شرق فرات تا عراق و سپس قطر و خلیج فارس مدیریت می کند، ثروت نفتی موجود در لبنان به مردم این کشور تعلق دارد و این پرونده هر چه سریع تر باید گشوده شود، ثروت نفتی لبنان باعث توسعه اقتصادی این کشور می شود و به همین خاطر این موضوع باید در کانون توجه و حساسیت قرار بگیرد.

جبهه مقاومت به حفظ وجب به وجب از خاک و سرزمین لبنان پایبند است

نصرالله با اشاره به تنش میان رژیم صهیونیستی و لبنان در روزهای اخیر برسر مرزهای دریایی، اظهار داشت: درگیری اصلی لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مرزهای زمینی نیست بلکه به مرزهای دریایی مربوط می شود این باید مد نظر قرار گیرد و بدان اهمیت داده شود، مسئولان و مقامات لبنانی باید هوشیار باشند و به آمریکای شیطان اجازه ندهند میان لبنانی ها تفرقه ایجاد کند، ما به عنوان جبهه مقاومت به حفظ وجب به وجب از خاک و سرزمین لبنان پایبندیم. 

امروز لبنان می تواند تهدید را با تهدید پاسخ دهد و این چیزی است که اسرائیل به خوبی آن را می داند 

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: دولت لبنان باید با پروند مرزها از جایگاه قدرت تعامل کند؛ دولت و نهادهای دولتی باید از حقوق مردم لبنان دفاع و آن را احقاق کنند. نهادهای دولتی باید اعتماد به نفس و تا حد زیادی شجاعت داشته باشند، وحدت موضع لبنان مهم ترین عامل پیروزی در این نبرد است؛ تنها قدرت و توان لبنانی ها در نبرد نفت و گاز مقاومت است، امروز لبنان می تواند تهدید را با تهدید پاسخ دهد و این چیزی است که اسرائیل به خوبی آن را می داند.

ما می توانیم سکوهای نفتی و گازی رژیم صهیونیستی را ظرف چند ساعت تعطیل و فعالیت آن را متوقف کنیم

نصرالله خاظرنشان کرد: آمریکا میانجی منصف و بی طرفی نیست به خصوص این که طرف دیگر تنش رژیم صهیونیستی باشد، ما می توانیم سکوهای نفتی و گازی رژیم صهیونیستی را ظرف چند ساعت تعطیل و فعالیت آن را متوقف کنیم، آمریکایی ها در واقع میانجی نیستند بلکه برای تهدید لبنانی ها آمده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به عملیات ترور در صیدا گفت: رژیم صهیونیستی در جنوب صیدا عملیات تروریستی انجام می دهد و دست به ترور افراد می زند و این تعرضی بر لبنان است و اقدامی تحریک آمیز برای ترور های دیگر است. 

شخص بشار اسد دستور سرنگون کردن جنگنده رژیم اشغالکر را صادر کرد 

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود با اشاره به سرنگونی جنگنده صهیونستی در سوریه گفت: آن چه که هفته گذشته در سوریه رخ داد [سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی] دستاورد نظامی منحصر به فردی است و آن چه بعد از آن رخ می دهد دیگر مانند قبل از آن نیست و تاثیر منفی بر اسرائیل خواهد گذاشت، شخص بشار اسد دستور سرنگون کردن جنگنده رژیم اشغالکر را صادر کرد. این یک تصمیم سوری بود، کادر رهبری سوریه تصمیمی مبتنی بر دفاع از خود اتخاذ کرده است . کسی که جنگنده اسرائیلی را سرنگون کرد افسران و سربازان ارتش قهرمان سوریه بودند و ایران یا طرفی دیگر در آن دست ندارد.

وی تصریح کرد: موافق و مخالف دولت سوریه باید به اقدام ارتش و رئیس جمهور این کشور به سرنگون کردن جنگنده اسرائیلی افتخار ومباهات کند، آمریکا مهم ترین و پیشرفته ترین هواپیماهای راهبردی خود را در اختیار اسرائیل قرار می دهد ولی به لبنان حتی سامانه های دفاعی نیز نمی دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: هیچ اختلاف نظری درباره طمع ورزی ها و چشم طمع رژیم صهیونیستی به لبنان وجود ندارد، فلسطینیان در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه قدس اجماع و اتفاق نظر دارند 

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تصمیم ترامپ علیه قدس گفت: فلسطینیان در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه قدس اجماع و اتفاق نظر دارند، شهید احمد جرار نمونه و اسوه بود و همه باید او را سرمشق خود قرار دهند. 

وی تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم عاملی که مانع از جنگ افروزی جدید اسرائیلی ها می شود این است که به پیروزی در هر جنگ احتمالی در آینده مطمئن نیست 

سید حسن نصرالله با اشاره به سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایرانی گفت: مردم ایران با عزم و اراده و استقامت خود نظام جمهوری اسلامی را خلق کردند و 39 سال است که از آن دفاع می کنند، به حمایت و ابستادگی نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار مقاومت و مستضعفان در لبنان ، فلسطین ، سوریه ، عراق و یمن و سرتاسر جهان درود می فرستیم، ایران متحد و هم پیمان لبنان است و تاکنون کمک زیادی به لبنان کرده است و حمایت ایران از لبنان همیشکی و دائمی است.

وی تصریح کرد: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام می کنیم که به این کشور به عنوان حامی واقعی و همیشگی مسایل جهان عرب و حقوق عرب ها افتخار می کنیم، ایران در امور داخلی لبنان دخالت نمی کند بلکه بر عکس دولت لبنان پیشنهاد ایران را در خصوص کمک به لبنان رد می کند.

رژیم آل خلیفه به بیگانگان تابعیت بحرینی می دهد و تابعیت بحرینی شهروندان خود را سلب می کند 

دبیر کل حزب الله لبنان در بخشی دیگر از سخنرانی به جنایت رژیم آل خلیفه در بحرین اشاره داشت، وی اظهار داشت: انتفاضه مردمی بحرین و تظاهرات ضد دولتی آن به رغم همه اقدامات سرکوبگرایانه رژیم آل خلیفه همچنان ادامه دارد ، رژیم آل خلیفه به بیگانگان تابعیت بحرینی می دهد و تابعیت بحرینی شهروندان خود را سلب می کند، آن چه در بحرین رخ می دهد یک تغییر دموگرافی ( بافت جمعیتی ) به سود اسرائیل و در راستای اهداف صهیونیسم است

وی تاکید کرد: ما بار دیگر حمایت خود از مردم بحرین را اعلام و جنایات رژیم آل خلیفه در حق مردم مظلوم این کشور را محکوم می کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به انتخاب پیش روی لبنان گفت: قانون نسبیتی انتخابات در لبنان بهترین قانون در تاریخ این کشور است؛ این قانون از مهم ترین دستاوردهای سیاسی در لبنان در دهه های اخیر است. از ویژگی های قانون انتخابات لبنان این است که برگزاری انتخاباتی آرام را تضمین می کند، قانون نسبیت انتخابات این است که به تنش و رقابت دو گروه سیاسی بزرگ در این لبنان محصور نمی شود 

سید حسن نصرالله افزود: جنبش حزب الله لبنان لیست های انتخاباتی بر کسی تحمیل نخواهد کرد و از همه می خواهد بر اساس مصالح انتخاباتی همکاری کنند؛ ماشین تبلیغاتی و رسانه ای خارجی تا زمان برگزار انتخابات پارلمانی بر جنبش حزب الله لبنان در مسایل مختلف فشار خواهد آورد، ما خواستار ائتلاف با جریان «المستقبل» نشدیم و این موضوع مطرح نیست رقابت انتخاباتی ما با یک نفر یا یک گروه یا یک لیست نیست ما سهم خود را بر اساس قانون نسبیت خواهیم گرفت و اتحاد و ائتلاف ما با جریان ملی آزاد ( به رهبری میشل عون رئیس جمهور ) پا برجاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز