رویترز؛

رئیس بانک مرکزی ابقا شد!

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۰۹:۲۱:۳۹
کد خبر: ۶۷۸۱۲۱
رئیس بانک مرکزی ابقا شد!
«هاروهیکو کورودا» برای یک دوره دوباره ۵ ساله سکان سومین بانک بزرگ مرکزی جهان را در اختیار گرفت.

  به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از رویترز، «هاروهیکو کورودا» بار دیگر برای یک دوره ۵ ساله به ریاست بانک مرکزی ژاپن منصوب شد. سیاست وی، در پیش گرفتن بسته پولی انبساطی و بکارگیری بسته محرک اقتصادی در ژاپن است.

البته انتخاب دوباره وی همزمان با ایجاد موجی از نگرانی در ژاپن و بازارهای مالی جهان به دلیل گمانه زنی بر سر چگونگی فائق آمدن بانک های بزرگ مرکزی در ارتباط با بحران های سیاسی است.

همچنین انتصاب او به معنی اعتماد دولت «شینزو آبه» به برنامه های وی برای خروج اقتصاد ژاپن از رکود است. از سویی هم برخی از ناظرین فضای اقتصادی ژاپن نسبت به برنامه انتشار اسکناس در مقیاس بزرگ توسط بانک مرکزی چشم بادامی ها نگران و معتقد هستند که به بازارهای مالی و بانک های این کشور آسیب وارد می کند.

بر همین اساس «هاروهیکو کورودا» ۷۳ ساله پیش از این وزیر دارایی ژاپن بوده است و انتصاب دوباره یک شخص به ریاست بانک مرکزی ژاپن در نیم قرق اخیر در ژاپن بی سابقه گزارش می شود.

بر پایه این گزارش، ژاپن در حال حاضر سومین اقتصاد بزرگ جهان را دارد و در سال گذشته میلادی به لطف رشد اقتصاد جهانی، تولید ناخالص داخلی این کشور هم بهبود پیدا کرد و نرخ تورم ژاپن هم در تقریبا سطح ۲ درصد که از پیش توسط بانک مرکزی ژاپن تعین شده بود، قرار گرفت.

نظر شما