رییس جمهور در نشست خبری با نخست وزیر هند:

باید دوستی و روابط نزدیک با هند را محافظت کنیم/ در زمینه صدور ویزا تعاملات خوبی با دولت هند خواهیم داشت

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۱:۵۰:۵۶
کد خبر: ۶۷۸۲۵۹
باید دوستی و روابط نزدیک با هند را محافظت کنیم/ در زمینه صدور ویزا تعاملات خوبی با دولت هند خواهیم داشت
رییس جمهور تاکید کرد: امروز باید دوستی و روابط نزدیک با هند را محافظت کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نشست خبری دکتر «حسن روحانی»، رییس جمهور، با نخست وزیر هند دقایقی پیش برگزار شد.

دکتر «حسن روحانی»، رییس جمهور، در این نشست بیان کرد: تفاهمات خوبی با دولت هند داشتم و امیدوارم این موفقیت ها سریعا اجرایی شود. امروز باید دوستی و روابط نزدیک با هند را محافظت کنیم.

دکتر روحانی گفت: در سفر آقای مودی به تهران حرکت جدیدی در روابط دو کشور آغاز شد. ما روابط با هند را فرای سیاسی و اقتصادی می دانیم، زیرا روابط ما تاریخی، فرهنگی و تمدنی است.

دکتر روحانی افزود: در زمینه صدور ویزا تعاملات خوبی با دولت هند داشتیم.در حوزه انرژی همکاری ها میان دو کشور افزایش خواهد یافت.

رییس جمهور گفت: امروز در زمینه ترانزیت، کشاورزی، معدن، روابط دانشگاه ها و منطقه ای گفتگو کردیم. همچنین درباره استحکام برجام نظر واحد داشتیم

دکتر روحانی در پایان بیان کرد: بسیار از سفر به هند خوشحالم. امیدوارم طرح ها به زودی اجرایی شود و شاهد توسعه در روابط میان دو کشور باشیم.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز در این دیدار در سخنانی سفر دکتر روحانی به هندوستان را فرصت طلایی برای تحکیم روزافزون مناسبات و همکاری‌های تهران و دهلی نو دانست و گفت: دو کشور از روابط فرهنگی و تاریخی هزاران ساله و مبتنی بر اعتقاد و اعتماد برخوردار هستند و مصمم هستیم با همکاری مشترک، روابط خود را بیش از پیش گسترش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: هندوستان به دنبال توسعه روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران بویژه در زمینه اقتصادی و توسعه خطوط ریلی است و امروز با تلاش ستودنی ایران در زمینه توسعه خطوط ریلی، هندوستان از طریق چابهار به عنوان دروازه طلایی می‌تواند به افغانستان و آسیای مرکزی متصل شود و مصمم هستیم به توسعه چابهار کمک کنیم.

نخست وزیر هند افزود: امروز در مذاکرات مشترک در زمینه مسایل اقتصادی و تقویت مبادلات بانکی و همچنین در زمینه مسایل فرهنگی با یکدیگر گفتگوهای سازنده‌ای داشتیم.

مودی همچنین همکاری‌های دو کشور در خصوص مسایل منطقه‌ای را مورد تأکید قرار داد و گفت: معتقدیم همکاری‌های ایران و هند در زمینه برقراری امنیت و ثبات در منطقه به نفع منطقه خواهد بود و امروز مردم دو کشور حامی ثبات و امنیت در منطقه و جهان هستند و بر این اساس می توانیم همکاری‌های مشترکی برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر داشته باشیم.

نخست وزیر هند تصریح کرد: سفر دکتر روحانی به هندوستان را برای دو کشور و مردم منطقه و توسعه همکاری‌های استراتژیک بین ایران و هند گام بسیار مهمی می‌دانیم.

نظر شما