ناکامی عراق در جذب کمک‌های بلاعوض

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۰۵:۳۵
کد خبر: ۶۷۸۷۲۸
ناکامی عراق در جذب کمک‌های بلاعوض
در حالی که عراق انتظار داشت بخشی از هزینه های بازسازی این کشور را از طریق کمک های بلاعوض تامین کند؛ اما همه کشورها در قالب وام کمک کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ هفته گذشته دولت عراق تعداد زیادی از مقامات به همراه سرمایه گذاران خارجی را در کویت جمع کرده بود تا آنها به بازسازی عراق کمک کنند.

88 میلیارد دلار مبلغی بود که یک مقام دولت عراق برای بازسازی این کشور پس از جنگ با داعش اعلام کرد.

در حالی که دولت عراق انتظار داشت دست کم بخشی از این مبلغ را از طریق کمک های بلاعوض کشورها تامین کند، اما هیچ دولتی چنین نکرد و بیشتر کمک ها در قالب وام به عراق اعطا شد، آن هم تنها 30 میلیارد دلار از 88 میلیارد دلاری که عراق نیاز داشت.

بر اساس لیست منتشر شده، فنلاند 10 میلیون دلار، اتحادیه اروپا 400 میلیون دلار، بانک توسعه اسلامی 500 میلیون دلار، ژاپن 600 میلیون دلار، قطر یک میلیارد دلار، انگلیس یک میلیارد دلار، عربستان یک و نیم میلیارد دلار، صندوق عربی توسعه یک و نیم میلیارد دلار، کویت دو میلیارد دلار، بانک بین المللی پول 4.7 میلیارد دلار، ترکیه پنج میلیارد دلار و امارات حدود شش میلیارد دلار، در این نشست وعده سرمایه گذاری و ارائه وام به عراق داده اند.

در این بین با وجود آنکه محمد جواد ظریف در این نشست حضور پیدا کرده بود؛ اما نامی از ایران در لیست کمک کنندگان مشاهده نمی شود.

نظر شما