عضو شورای مرکزی حزب اتحاد:

اصلاحات یک امر اجتناب ناپذیر است/ در انتخابات آینده از اصلاح‌طلبان واقعی دفاع می‌کنیم/ درگذشته معیارهای‌مان حداقلی بود

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۴:۵۹:۱۶
کد خبر: ۶۷۸۹۵۲
اصلاحات یک امر اجتناب ناپذیر است/ در انتخابات آینده از اصلاح‌طلبان واقعی دفاع می‌کنیم/ درگذشته معیارهای‌مان حداقلی بود
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد گفت: آن چیزی که برای همه دلسوزان در جامعه مطرح بود، شکستن فضای مجالس هشتم و نهم بوده تا شاهد تکرار بی اخلاقی و جنجال‌های تندروها نباشیم.

«غلامرضا انصاری»، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با بیان این مسئله که اصلاحات در جامعه اجتناب ناپذیر است، گفت: ما همیشه نیازمند رصد ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور هستیم اما نیاز به اصلاحات، امری مستمر و دائمی است. شاید افرادی در  میان اصلاح طلبان وجود داشته باشند که مورد پذیرش جامعه نباشند اما بحث اصلاحات یک امر اجتناب ناپذیر بوده و صلاح مردم و منافع ملی در گروی اصلاح طلبی است.

انصاری اضافه کرد: ما امروز در دنیا شاهدیم که ظرفیت پذیرش انقلاب از بین رفته است و نه جامعه ما و نه در سطح کشورهای مختلف، امکان پذیرش شورش و انقلاب جدید وجود ندارد. خسارتی که آنارشیسم در جامعه به وجود می آورد، برای آیندگان غیر قابل تحمل خواهد بود و تبعات منفی بسیاری دارد، این را همه می دانند و بدان واقف هستند.

او افزود: مجموعه اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده اند که ظرفیت اصلاح در ساختار نظام جمهوری اسلامی همچنان وجود دارد و با تلاش های مدنی و  فعالیت های سیاسی باید به آن سمت برویم تا  روز به روز ظرفیت های موجود را بالفعل کنیم.

او اضافه کرد: فضایی که ما در آن هستیم با بیست سال پیش متفاوت است. اگر در عرصه اطلاع رسانی در گذشته امکان انحصار و محدودیت وجود داشت، اکنون شاهد انقلاب ارتباطات هستیم و  سطح دانش، آگاهی و توقعات مردم نسبت به گذشته تغییر کرده است. بنابراین ما باید متناسب با این ظرفیت‌ها تلاش کنیم تا بستر لازم برای اقناع جامعه را به وجود آوریم.

انصاری درباره این موضوع که آیا می‌توان کارنامه اصلاح طلبان را در قبال مجلس قابل دفاع دانست، گفت: در این باره باید شرایط زمانی را در نظر بگیریم. ما درسال 94 شرایط‌مان حداقلی بود و جنبه نفی و سلبی آن از اثباتی آن بیشتر بود. آن چیزی که برای همه دلسوزان در جامعه مطرح بود، شکستن فضای مجالس هشتم و نهم بوده تا شاهد تکرار بی‌اخلاقی و جنجال‌های تندروها نباشیم.

او تاکید کرد: در آن شرایط هدف آرام کردن مجلس و ایجاد فضای اعتدال بود که در این باره موفق شدیم اما اکنون شرایط متفاوت است و باید اثباتی و ایجابی کار کنیم. معتقدم برای مجلس آینده اصلاح طلبان باید با هویت اصلاح طلبانه خود حضور پیدا کنند و از حداقل ها عبور کنند.

این عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران متذکر شد: اصلاح طلبان باید نظارت استصوابی را به جد مورد نقد و اعتراض خود قرار دهند تا دیگر شرایط گذشته تکرار نشود. باید ظرفیت کار حزبی را برای دست‌یابی به قدرت بالا ببریم، نظارت را به مردم بسپاریم و اجازه دهیم تا صاحب نظران و نخبگان و گزینه‌های واقعی مردم وارد صحنه شوند، وقتی چنین فضایی شکل بگیرد می توانیم به اهداف اصلاحی برسیم.

انصاری در پایان تاکید کرد: در انتخابات آتی هم با هویت واقعی اصلاح طلبی حضور خواهیم یافت.

خبرنگار: امید عبدالوهابی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز