یک مسئول کُرد سوری:

سوریه از عفرین عقب نشینی کرد

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۴۶:۴۰
کد خبر: ۶۷۹۲۴۷
سوریه از عفرین عقب نشینی کرد
در پی انتشار اخباری مبنی بر وجود توافقی برای ورود ارتش سوریه به شهر عفرین برای مقابله با ترکیه، یک مسئول کُردی این خبر را تکذیب و اعلام کرد گفتگوها در این زمینه با دمشق هنوز ادامه دارد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از اسکای نیوز در پی انتشار اخباری در رسانه های کُردی مبنی بر وجود توافقی برای ورود ارتش سوریه به شهر عفرین، «هیفا مصطفی» رئیس شورای اجرایی عفرین این خبر را تکذیب کرد.

وی در گفتگو با شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد که توافقی در این زمینه با دولت سوریه ایجاد نشده است اما تماس ها و گفتگوها برای بررسی این مسأله با دمشق همچنان ادامه دارد.

پیشتر برخی رسانه های کُردی گزارش داده بودند که نیروهای کُرد سوری با دولت سوریه به توافق رسیده اند تا برای مقابله با ارتش ترکیه، طی دو روز آینده نیروهای ارتش سوریه وارد شهر عفرین شوند.

«بدران جیا کُرد» یکی از مسئولان کُردی در عفرین گفته بود که این توافق ها تنها در سطح نظامی صورت گرفته است و گفتگوهای سیاسی جداگانه ای با دمشق وجود خواهد داشت.

بر اساس اخباری که پیش از این منتشر شده است ارتش سوریه ورود به عفرین برای مقابله با ترکیه را مشروط به خلع سلاح نیروهای مدافع خلق کُرد دانسته و تأکید کرده است که نیروهای کُرد باید کنترل همه مناطق و روستاهایی که در شمال سوریه به اشغال خود در آورده اند به ویژه در شهر «تل رفعت» و روستاهای «منغ»، «عین دقنه» و «شیخ عیسی» را به دولت سوریه واگذار کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز