عکاس برجسته کشور:

عکاسان نمایشگاه «زی» همه جوان هستند/ ۹ عکاس برگزیده عضو صندوق حمایت از هنرمندان استان گیلان شدند/ حمایت چشم گیر مسئولین از نمایشگاه

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۱:۲۹:۵۱
کد خبر: ۶۷۹۳۲۹
عکاسان نمایشگاه «زی» همه جوان هستند/ ۹ عکاس برگزیده عضو صندوق حمایت از هنرمندان استان گیلان شدند/ حمایت چشم گیر مسئولین از نمایشگاه
عکاس برجسته کشور با اشاره به برگزاری نمایشگاه «زی» گفت: برای اولین بار این 9 عکاس عضو صندوق حمایت از هنرمندان در استان گیلان شدند و همچنین تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار خواهند گرفت.

«محمد برنو»، عکاس برجسته کشور، در گفتگو با خبرنگار برنا درباره هدف از برگزاری نمایشگاه «زی» در استان گیلان گفت: این نمایشگاه «زی» نام دارد و روایت آن «حیرانی» است. جوانان عکاس ما با برگزاری این نمایشگاه ضمن پیدا کردن دیدگاه ها، امضا خود را در عکاسی پیدا می کنند. این اولین نمایشگاه این 9 جوان بوده و قرار است در نمایشگاه های بعدی نیز مجدد نیرو جذب کنیم. برای شرکت در این نمایشگاه هیچ رده سنی نداشتیم اما همه عکاسان ما جوان هستند.

او افزود: هدف اصلی من جمع کردن جوانان با استعداد است، در این راستا 6 ماه گزینش انجام دادم و از میان 16 داوطلب، 9 نفر برای شرکت در این نمایشگاه انتخاب شدند.

photo_2018-02-18_00-34-08

برنو با اشاره به استقبال چشم گیر مسئولین از این نمایشگاه گفت: برای اولین بار این 9 عکاس عضو صندوق حمایت از هنرمندان در استان گیلان شدند و همچنین تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار خواهند گرفت. اعضای شورای شهر استان برای بازدید از این نمایشگاه آمدند و از آنجاییکه دررشت گالری نداریم، قول مساعد دادند تا در این استان گالری برای هنرمندان افتتاح شود. همچنین مسئولین وزارت ارشاد استان، مشاورین جوان شهردار و مسئولین مناطق آزاد نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

برنو اضافه کرد: برای برگزاری این نمایشگاه اسپانسر داشتیم و سازمان زیبایی شهرداری و مناطق آزاد از ما حمایت ویژه کردند، به همین منظور از آنها سپاسگزاری می کنم.

او تاکید کرد: بخشی از پول حاصل از فروش عکس ها، هدیه خواهد شد.

این عکاس برجسته در پایان اظهار کرد: امیدوارم این نمایشگاه که 4 تا 6 ماه آینده برگزار خواهد شد، با حمایت وزارت ارشاد و شهرداری در گالری جدید استان برگزار شود.

گفتنی است، نمایشگاه «زی»، پائیز 96 با همراهی 9 عکاس جوان گیلانی به سرپرستی محمدعلی برنو، عکاس برجسته کشور شکل گرفت و این نمایشگاه از تاریخ بیست و ششم بهمن ماه جاری با 28 اثر میزبان علاقمندان به هنر عکاسی است.

نگارخانه الهی رشت در خیابان تختی، کوچه قربانی واقع شده و ساعات بازدید از نمایشگاه عصرها از 16 تا 20 اعلام شده است.

عکس‌هایی از محمدعلی برنو، اشکان شعبانی، مائده سیدی، پویا بازارگرد، مهدیه عطایی، سارا قنبرنیا، مانی پوراحمد، آدینه صالح نژاد و مهرداد احمدی به نمایش گذاشته شده است.

نظر شما
پرونده ویژه