مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

اقدامات درباره تجمعات قانونی در دست انجام است

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۳:۱۹:۱۲
کد خبر: ۶۷۹۴۵۲
اقدامات درباره تجمعات قانونی در دست انجام است
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: برای برگزاری تجمعات قانونی، اقداماتی در حوزه سیاسی وزارت کشور در دست انجام است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بهرام سرمست»، مدیرکل سیاسی وزارت کشور، روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: در راستای اصل 27 قانون اساسی، قانون احزاب و منشور حقوق شهروندی ابلاغی از سوی رییس‌جمهوری با رویکرد مثبت دولت، وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 قانون احزاب نسبت به راهپیمایی و تجمعات قانونی، اقداماتی در حوزه سیاسی وزارت کشور در دست انجام است.

وی تصریح کرد: این اقدامات شامل برگزاری جلسات مستمر و منظم با حضور نمایندگان سازمان‌های ذیربط و نمایندگان خانه احزاب به منظور تهیه و تدوین پیش‌نویس لایحه اصل 27 قانون اساسی و به موازات آن، اصلاح آیین‌نامه تامین امنیت اجتماعات و راهپمایی‌های قانونی مصوب 31/6/81 هیات وزیران می شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بیان کرد: تهیه لایحه و اصلاح آیین نامه با هدف تسهیل ‌گری و پاسخ متناسب با حقوق شهروندی است. البته با عنایت به دیدگاه موافق کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، رسیدگی و صدور مجوز برای تجمعات طبق روال توسط استانداری‌ها انجام می شود.

سرمست دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در ادامه این جلسه مصوبات سیزدهمین جلسه این کمیسیون را تشریح کرد و اظهار کرد: تقاضای پروانه مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی در این جلسه طرح شد که اتخاذ تصمیم موکول به ارائه گزارش های تکمیلی در جلسات بعدی شد.

وی ادامه داد: همچنین گزارش مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی مطرح شد اما بررسی آن تا جلسه آینده کمیسیون، مراعا گذاشته شد و پس از بررسی های بیشتری اقدام لازم انجام می شود.

وی تصریح کرد: گزارش مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی نیز در ادامه این جلسه تصویب و مقرر شد در مهلت قانونی یعنی تا 14 خرداد97 این تشکل نسبت به تطبیق خود با ماده 22 قانون احزاب اقدام کند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور یادآور شد: همچنین در خواست جامعه زنان انقلاب اسلامی در این جلسه مطرح و با توجه به گذشت زمان متنابه از برگزاری مجمع عمومی و همچنین این موضوع که تشکل‌های سیاسی باید شرایط خود را با ماده 22 قانون احزاب تطبیق دهند و تا 14 خرداد 97 این مهلت را دارند، به این تشکیل ابلاغ شد که شرایط خود را با قانون جدید تطبیق دهد و مراتب را برای رسیدگی به این کمیسیون اعلام کند.

سرمست تصریح کرد: تقاضای تشکل در شرف تاسیس جامعه اسلامی مدیران ایران نیز در این جلسه بررسی شد و صرف نظر از تاخیر در پیگیری تقاضای تاسیس از سوی متقاضیان با توجه به حاکمیت قانون جدید و ضرورت انطباق با آن، به متقاضیان این تشکل ابلاغ شد که در مهلت قانونی نسبت به شرایط تطبیق خود با ماده 22 قانون احزاب اقدام کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز