انتقاد تند «نیکی هیلی» از نشست‌های سازمان ملل

۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۲۱:۳۵:۱۱
کد خبر: ۶۷۹۹۵۳
انتقاد تند «نیکی هیلی» از نشست‌های سازمان ملل
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: هر ماه نشستی با موضوع خاورمیانه در سازمان ملل برگزار می‌شود ولی همیشه همان حرف‌ها و همان مواضع همیشگی تکرار می شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: هر ماه نشستی با موضوع خاورمیانه در سازمان ملل برگزار می‌شود ولی همیشه همان حرف‌ها و همان مواضع همیشگی، گفته و گرفته می‌شود و هیچ‌گاه نتیجه‌ای عملیاتی از این نشست‌ها بیرون نمی‌آید.

نیکی هیلی گفت: سازمان ملل در این مورد، به طرز فاحشی یکجانبه و به ضرر اسرائیل عمل می‌کند.

هیلی مدعی شد: خاورمیانه فقط فلسطین نیست و به بحران‌های یمن، سوریه، لبنان، مصر و ریشه‌کن نشدن داعش اشاره کرد و گفت: «در پشت اکثر بحران‌هایی که از آنها نام بردم، کشور حامی تروریسم ایران قرار دارد! شما دموکراتیک‌ترین کشور خاورمیانه (یعنی اسرائیل) را عامل مشکلات می‌دانید.»

نیکی هیلی از موضع محمود عباس در قبال اسرائیل به شدت انتقاد کرد و گفت: «زیاده‌خواهی، لفاظی‌های نفرت‌انگیز و تحریک به خشونت، برای فلسطینی‌ها هیچ دستاوردی جز سختی بیشتر نخواهد داشت.»

نماینده آمریکا افزود: «فلسطینی‌ها دو راه بیشتر در پیش ندارند: یک راه مذاکره و مصالحه است؛ همان راهی که تاریخ موفق بودنش را ثابت کرده و مصر و اردن هم یک بار از آن عبور کردند؛ آنها حتی زمین هم دادند.»

هیلی گفت که راه دوم، ادامه وضع موجود و مذاکره نکردن با اسرائیلی‌هاست که هیچ دستاوردی جز درد و رنج فلسطینی‌ها به بار نخواهد آورد.

نیکی هیلی سپس فلسطینی‌ها را خطاب قرار داد و گفت: «می‌دانیم که از تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ در خصوص اورشلیم خوشحال نیستید. شما مجبور نیستید از این تصمیم خوشحال باشید؛ مجبور نیستید از آن تقدیر کنید و یا حتی آن را قبول کنید. ولی بدانید که این تصمیم ماست و تغییر نخواهد کرد.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز