خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد؛

آیا روسیه بخشی از اروپاست؟

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۳۳:۴۵
کد خبر: ۶۸۰۰۶۸
آیا روسیه بخشی از اروپاست؟
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، فرانسوی ها (65 درصد) و ساکنان آلمان (46 درصد) و بیش از نیمی از اهالی بریتانیا (52 درصد) روسیه را یک کشور اروپایی نمی دانند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، خبرگزاری اسپوتنیک در یک همه پرسی از شهروندان 4 کشور اروپایی پرسیده است که آیا روسیه را کشوری اروپایی می دانند.

بر اساس این همه پرسی، بخش اعظم فرانسوی ها (65 درصد) و 46 درصد ساکنان آلمان و بیش از نیمی از اهالی بریتانیا (52 درصد) روسیه را یک کشور اروپایی نمی دانند. فقط در لهستان بخش اعظم شرکت کنندگان همه پرسی  (77 درصد)با اطمینان گفتند که روسیه بخشی از اروپاست.  افراد بالاتر از 18 سال (گروه سنی 35+)  و دارای تحصیلات عالی، اغلب روسیه را بخشی از اروپا می دانند.

ساکنان آلمان شرقی (59 درصد)اغلب روسیه را یک کشور اروپایی می شناسند و فقط 47 درصد ساکنان آلمان غربی از نظر مشابهی برخوردارند.

ساکنان لندن (42 درصد) بیش از ساکنان شهرهای دیگر بریتانیا معتقدند که روسیه بخشی از اروپاست.

این همه پرسی توسط قدیمی ترین سازمان سنجش افکار عمومی در فرانسه  برای «اسپوتنیک نیوز» برگزار شده بود. همه پرسی نشاندهنده جنس، سن و جغرافیای شرکت کنندگان در همه پرسی است. حداکثر خطا در جمع اطلاعات در سراسر کشور +/- 3,1% با احتمال موثق 95 درصد است. این همه پرسی در سپتامبر 2017 برگزار شد.

نظر شما