وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران:

روابط نظامی ایران و آذربایجان گسترش می‌یابد

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۳:۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۸۰۲۰۳
روابط نظامی ایران و آذربایجان گسترش می‌یابد
وزیر دفاع گفت: روابط نظامی و دفاعی ایران و آذربایجان گسترش می‌یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، وزیر دفاع کشورمان با استقبال مقامات ارشد دفاعی و نظامی جمهوری آذربایجان در راس هیاتی وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

وزیر دفاع در بدو ورود به باکو، مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در باکو قرار گرفت.

امیر سرتیب امیر حاتمی و هیئت همراه در این سفر دو روزه ضمن دیدار با "ذاکر حسن اف" وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، با مقامات بلند پایه سیاسی ـ دفاعی این کشور هم دیدار و درباره توسعه مناسبات و همکاری های دفاعی ـ نظامی وهمچنین پیرامون مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو می کنند.

امیر سرتیپ حاتمی در فرودگاه حیدر علی اف باکو در جمع خبرنگاران گفت: دو کشور همسایه قصد دارند با استفاده از مزیت نزدیکی جغرافیایی و همجواری، روابط نظامی و دفاعی با یکدیگر را گسترش دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امکان توسعه همکاری در مسائل فنی، علمی، فناوری های نوین و تولید مشترک صنایع دفاعی با جمهوری آذربایجان را دارد، اظهار داشت: در این سفر که به دعوت ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان انجام شده با مقامات جمهوری آذربایجان در خصوص مسائل دوجانبه و مسائل منطقه ای مذاکرات و تبادل نظر خواهیم کرد.

امیر حاتمی دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیران دفاع و صنایع دفاع را از مهمترین برنامه های این سفر اعلام کرد و ادامه داد: روابط دفاعی و نظامی ایران با جمهوری آذربایجان سابقه دیرینه ای دارد و در دولت دوازدهم نیز بلافاصله پس از تشکیل کابینه، کمیسیون مشترک همکاری های دفاعی و نظامی ایران و جمهوری آذربایجان را فعال کردیم و نشست های این کمیسیون نیز از آبان ماه به طور مرتب برگزار شده است.

امیر حاتمی با بیان اینکه این سفر برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و پیشرفت روابط دو کشور موثر خواهد بود، تصریح کرد: عمده مباحثی که در این سفر مطرح خواهد شد پیش از این در کمیسیون مشترک بررسی شده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است.

نظر شما