یک تحلیلگر خاورمیانه:

اروپا می تواند درباره فلسطین آمریکا را تحت فشار قرار دهد/ پروژه محمود عباس بلند مدت و هوشمندانه است

۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۰۷:۵۱:۵۴
کد خبر: ۶۸۰۳۲۱
اروپا می تواند درباره فلسطین  آمریکا را تحت فشار قرار دهد/ پروژه محمود عباس بلند مدت و هوشمندانه است
یک تحلیلگر خاورمیانه درباره نشست شورای امنیت و مواضع قاطع رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: پروژه محمود عباس بلند مدت و هوشمندانه است.

«حسن لاسجردی»، تحلیلگر خاورمیانه، در رابطه  با نتایج حضور و لابی های تشکیلات خودگردان فلسطین برای گرفتن حق مردم این منطقه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، اظهار کرد: موضوعی که فلسطینی‌ها در سال‌های اخیر دنبال می‌کنند،  شناسایی رسمی کشور مستقل فلسطینی است که از دو سال پیش در مجمع عمومی آغاز و همانجا نیز با این تصمیم موافقت شد.

او افزود: دولت خودگردان فلسطین به دنبال این است که به تعداد کشورهایی که فلسطین را به عنوان کشور مستقل بپذیرند اضافه کند. در این راستا با اعضای سازمان ملل و کشورهای مختلف دیدار می کند. طرف مقابل هم تلاش می‌کند تا این اتفاق نیافتد یا موضوع رسمیت یافتن فلسطین به حاشیه برود. منازعه‌ای حقوقی و سیاسی بین اسرائیل و فلسطین شکل گرفته است که هر دو برای طرف مقابل مانع تراشی می‌کنند.

لاسجردی با اشاره به هوشمندانه بودن اقدام محمود عباس اضافه کرد: مساله یهودیزه کردن قدس نیز نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی نمی‌گذارد مردم فلسطین به حق قانونی خود دست یابند، آن سوی ماجرا هم محمود عباس سعی دارد تا با به میان کشیدن بحث قدس و محکومیت حرکت ترامپ، اسرائیل را به عقب براند.

عضو شورای سردبیری خبرآنلاین عنوان کرد: قدرت‌های بزرگ که حق وتو دارند و یا بسیاری از کشورها که در شورای امنیت هستند، به لحاظ فضای عمومی بین‌المللی قدرت بیشتری دارند. این کاری که از دوسال پیش توسط تشکیلات خودگردان آغاز شده پروژه‌ای درازمدت اما هوشمندانه است.  فضای بین‌الملل به دلایل مختلف با فلسطین همراه نیست و تاکتیک عباس برای این مسئله قرار دادن کشورهای غربی در مقابل کار انجام شده است. اگر اکثریت کشورهای سازمان ملل با فلسطین همراه شوند از فشارها کاسته و بر صدور قطعنامه‌ها و بیانیه‌ها علیه اسرائیل افزوده می‌شود.

لاسجردی در پایان تاکید کرد: فرق آمریکا و اروپا در مساله فلسطین تفاوت بین امنیت و صلح است.  آمریکایی ها به دنبال امنیت و اروپایی ها به دنبال صلح هستند؛ لذا فعالیت اروپایی‌ها نیز برمدار سلطه است. آنها قطعا طرف فلسطینی ها را نخواهند گرفت. هرچند درباره تلفات انسانی، نقض حقوق بشر، بمباران مراکز آموزشی قطعنامه و اطلاعیه صادر می کنند اما آنها در منظومه غرب هستند و منافع آنها را دنبال می‌کنند اما می توانند آمریکا را تحت فشار قرار دهند.

خبرنگار: امید عبدالوهابی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز