رییس شورای عالی ترافیک کشور:

۱۹ هزار اتوبوس فرسوده در کشور وجود دارد/ تا پایان سال ۲۸۶ اتوبوس تحویل داده می‌شود

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۵:۰۶:۴۶
کد خبر: ۶۸۱۴۰۰
۱۹ هزار اتوبوس فرسوده در کشور وجود دارد/ تا پایان سال ۲۸۶ اتوبوس تحویل داده می‌شود
رییس شورای عالی ترافیک کشور گفت: امروز 140 دستگاه اتوبوس و 68 دستگاه مینی بوس، همزمان تحویل متقاضیان می شود ولی تا پایان سال 286 اتوبوس تحویل داده می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، سید «محمدعلی افشانی»، رییس شورای عالی ترافیک کشور، روز شنبه در حاشیه آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور در جمع خبرنگاران گفت: حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین زیربناهای توسعه در هر کشوری است و نقش کلیدی دارد.

او اضافه کرد: مهم‌ترین هدف ما از این طرح، هوای سالم است و اینکه مردمی که در شهر زندگی می‌کنند، از هوای سالم برخوردار باشند. همچنین دسترسی ارزان و آسان به حمل و نقل عمومی مهمترین هدف این طرح است.

او ادامه داد: در سال جاری رییس جمهور محترم، موضوع حمل و نقل عمومی و نوسازی را از مهم‌ترین برنامه‌های خود اعلام کرده و حمایت جدی تری از این حوزه دارند که با اقدامات وزیر کشور اجرایی می شود.

افشانی افزود: بهبود حمل و نقل عمومی کشور در دو بخش، حمل و نقل بار و حمل و نقل مسافر انجام می شود.

افشانی همچنین درباره آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور اظهار کرد: امروز 140 دستگاه اتوبوس و 68 دستگاه مینی بوس، همزمان تحویل متقاضیان می شود ولی تا پایان سال 286 اتوبوس تحویل داده می شود.

وی درباره تامین منابع این خودروها تصریح کرد: 4 درصد از نرخ بهره را به بانک ها پرداخت کرده اند و چون حساب سازمان شهرداری ها در پست بانک است، و از محل منابعی که دولت اختصاص داده، 9 درصد نرخ بهره تسهیلات توسط سازمان شهرداری ها پرداخت شده است و 9 درصد دیگر نیز از طرف سیستم بانکی تامین منابع شده که نوعی تخفیف داده شده است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: علاوه بر آن از امروز تحویل 21 هزار خودروی بار آغاز می شود و امیدوارم تا پایان سال 97 این تعداد در کلان شهرها و شهرهای بزرگ تحویل داده شود. بخشی از تسهیلات این 21 هزار خودوری بار را دولت و بخشی را نیز سیستم بانکی و بخش دیگر توسط مشتریان تامین می شود.

افشانی در پایان با بیان اینکه حدود 19 هزار اتوبوس فرسوده در کشور وجود دارد، افزود: یکی از مهمترین برنامه های رییس جمهوری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است و امیدوارم در سال آینده قدم اساسی را برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز