یادداشت دموکرات ها در پاسخ به ادعاهای جنجال جمهوری خواهان

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۹:۵۶:۲۶
کد خبر: ۶۸۱۵۸۶
یادداشت دموکرات ها در پاسخ به ادعاهای جنجال جمهوری خواهان
کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا یادداشت اعضای دموکرات خود در رد اتهام سیاسی‎کاری پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) علیه ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را منتشر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، کمیته مذکور که تحت کنترل جمهوریخواهان است اخیرا در اقدامی جنجالی یک یادداشت چهار صفحه‌ای اعضای جمهوریخواه خود را منتشر کرده بود که پلیس فدرال و مقامات سابق وزارت دادگستری آمریکا را به سوءاستفاده از قدرت و گمراه کردن یک قاضی برای دریافت حکم شنود مکالمات کارتر پیج، از اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، متهم کرده بود.

بنا بر نسخه جمهوریخواهان، اف‌بی‌آی در سال ۲۰۱۶ میلادی با استناد به گزارش بحث برانگیز و اثبات نشده یک مامور اطلاعاتی سابق بریتانیا (کریستوفر استیل) - که به سفارش ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها، تهیه شده بود - علیه کارتر پیج از دادگاه حکم شنود دریافت کرده بود.

دموکرات‌ها که می‌گویند یادداشت رقبای جمهوریخواه آنان گزینشی و نتایج آن خلاف واقعیت است، بعد از مذاکرات فشرده از جمله با کاخ سفید و اف‌بی‌آی سرانجام روز شنبه (۲۴ فوریه) موفق شدند که یادداشت ۱۰ صفحه‌ای‌ خود - که بخش هایی از آن مانند نسخه جمهوریخواهان به دلایل اطلاعاتی سانسور شده است - را منتشر کنند.

بنا بر یادداشت دموکرات‌ها، آغاز تحقیقات "ضد اطلاعات" اف‌بی‌آی درباره کارتر پیج در اواخر ماه ژوئیه ۲۰۱۶ آغاز شده و به گزارش کریستوفر استیل درباره فعالیت‌های دونالد ترامپ از جمله در روسیه ارتباطی نداشته است زیرا آن گزارش بیش از ۷ هفته پس از شروع تحقیقات به دست اف‌بی‌آی رسید.

در سند آمده است هرچند مقامات وزارت دادگستری سپس برای دریافت و تمدید مجوز قانونی شنود به طور محدود به بخش‎هایی از گزارش کریستوفر استیل اشاره کردند، آنها در دادگاه عمدتا به منابع دیگری استناد کرده بودند از جمله این که "جزئیات روابط گذشته پیج با جاسوسان روس و تماس‌اش با مقامات روسیه در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ را ارائه کردند."

سند می‎افزاید: "درواقع، اف‌بی‌آی در ماه مارس ۲۰۱۶ با پیج درباره تماس‌اش با سازمان اطلاعات روسیه صحبت کرده بود، در همان ماهی که نامزد (حزب جمهوریخواه) دونالد ترامپ او را به عنوان مشاور سیاست خارجی خود تعیین کرد."

در یادداشت دموکرات‎ها همچنین آمده است که پلیس فدرال هرگز نزد قاضی به "اتهامات هرزه‎گرانه" علیه دونالد ترامپ در گزارش آقای استیل اشاره‎ای نکرده است.

کریستوفر استیل در گزارش خود ادعا می‌کرد روسیه از آقای ترامپ اطلاعاتی دارد که از آن‌ها به عنوان عاملی برای تحت فشار قرار دادن او استفاده می‌کند؛ از جمله اطلاعاتی درباره فعالیت‌های اقتصادی او و ویدئویی از آقای ترامپ با چند روسپی؛ ادعایی که آقای ترامپ بارها تکذیب کرده است.

 

 

نظر شما