رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

وجود ۵ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد، زیبنده نظام نیست

۱۳۹۶/۱۲/۱۱ - ۱۲:۳۶:۴۹
کد خبر: ۶۸۳۷۸۲
وجود ۵ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد، زیبنده نظام نیست
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اکنون 5 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که این میزان سوای افراد خیریه و سازمان‌های بهزیستی حساب می‌شوند و این حجم زیبنده انقلاب اسلامی نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، « پرویز فتاح»، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان اولین نهاد مقدس در نظام اسلامی با فرمان بنیان گذار نظام یعنی امام راحل است.

فتاح تصریح کرد: در فتنه 2 ماه گذشته در کشور به فضل الهی و با پیگیری جدی دریافتیم که حتی یک نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در اغتشاشات حضور نداشتند و این لطف خدا بر جامعه هدف ما است.

وی با اشاره به سخنان امام راحل بیان کرد: ایشان در سال‌های گذشته خطاب به اعضای شورای نگهبان گفته‌ بودند که شما بیایید احکام الهی را اجرا کنید چرا که این وظیفه شماست بنابراین از این طریق درمی‌یابیم که در منظر امام، مستضعفان انسان‌های با شرافتی هستند، زیاده ‌خواهی و کم‌توجهی دیگران فقر را به آنان تحمیل کرده است.

 فتاح با بیان اینکه پایه‌های انقلاب بر دوش محرومان است، گفت: فقرا گردانندگان و برپا‌دارندگان واقعه انقلاب ما هستند و امام راحل خود را از این قشر می‌دانست و همواره یک تار موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان ترجیح می‌داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: تورم، رکود، تحریم‌ها، سیاست‌های نادرست اقتصادی و اجتماعی و در مواردی نیز سوء مدیریت برخی از مدیران سبب شد تا علی‌رغم همه موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان اخیر، حجم و وسعت فقر در کشور افزوده شود.

وی با اشاره به دلایل افزایش فقر در کشور بیان کرد: مهاجرت‌های بی‌رویه، تصادفات جاده‌ای و برخی از سیاست‌های نادرست بر شدت فقر و محرومیت در کشور افزوده است و اگر در برخی از بانک‌ها، مسئله ربا مطرح باشد آنجا گلوگاه تولید فقر خواهد بود.

 فتاح ادامه داد: زندگی اشرافی برخی از مسئولان در ارکان نظام اسلامی و نگاه به بیرون مرزها به جای اتکا به توان داخلی، باعث تولید فقر می‌شود و این مسئله به نهادهای حمایتی سرازیر می‌شود که تکلیف ما در این میان مداوای پیامد‌های فقر به ویژه در خانواده‌‌ها است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: درمان اصلی و ریشه‌ای فقر و محرومیت در گرو رشد اقتصادی کشور است که با مدل اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، محقق می‌شود.

وی اذعان کرد: اکنون 5 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که این میزان سوای افراد خیریه و سازمان‌های بهزیستی حساب می‌شوند و این حجم زیبنده انقلاب اسلامی نیست و با شعار عدالت نظام فاصله دارد. 

فتاح افزود: تعداد خانواده‌های تحت پوشش نسبت به دو سال گذشته حداقل با کاهش 200هزار خانوار مواجه است و اکنون به ترتیب 170 هزار، 42هزار و 70هزار نفر یتیم، بیماران صعب‌العلاج و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند و حدود 30هزار خانوار نیز تحت پوشش ما هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز