سخنگوی دولت:

دولت از آخوندی و ربیعی حمایت می‌کند/ درباره عملکرد دو وزیر با مجلس موافق نیستیم

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۲:۵۱:۵۶
کد خبر: ۶۸۵۵۸۸
دولت از آخوندی و ربیعی حمایت می‌کند/ درباره عملکرد دو وزیر با مجلس موافق نیستیم
سخنگوی دولت از اختصاص ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدباقر نوبخت»، سخنگوی دولت، در نشست خبری گفت: ان شاءالله امروز اخبار مناسب و مقبولی برای جامعه منعکس شود و نتیجه این‌ نشست خبری گام سنجیده ای در اطلاع رسانی باشد.

نوبخت گفت: بر اساس گزارش رسمی خزانه در ۱۱ماهه اول امسال تا ۳ اسفند  سال جاری ۲۷۱ هزار میلیارد تومان  برای امور جاری و عمرانی هزینه شده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۱۱ هزار میلیارد  تومان بود.

وی افزود: ۲۸ درصد از خزانه برای امور جاری و عمرانی بیشتر پرداخت شده است. اعتبارات هزینه ای در این مدت ۱۵ درصد و اعتبارات عمرانی ۶۲ درصد افزایش داشته است.

نوبخت تصریح کرد: هزار ۷۶۵ میلیارد تومان برای جبران خسارات حوادث غیرمترقبه دولت پرداخت کرد.

وی ادامه داد: میزان بازخرید اوراق ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است. دولت در این زمینه انصباط دارد؛ چراکه جامعه برای سرمایه گذاری در این اوراق نیاز به اعتماد دارد.

سخنگوی دولت گفت: رشد سرمایه گذاری سال قبل هفت درصد بود. امسال نیز رشد سرمایه گذاری داشتیم. رشد اقتصادی امسال ۶ درصد و میزان اشتغالزایی ۹۵۰ هزار نفر بود.آمار نهادهای رسمی از جمله مرکز آمار رسمی و آمار نظام است و  تشکیک آمار قابل پیگیری است.

وی افزود: دولت به دنبال پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است و به همین جهت در میزان افزایش قیمت تضمینی  گندم ملاحظات وجود دارد. سال گذشته ۱۱ هزارو ۶۵۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم پرداخت شد و این رقم برای دولت سنگین است.

نوبخت اضافه کرد: حقوق کارمندان دولت سال آینده افزایش ۱۰ درصدی دارد. علاوه بر این سه هزارو ۴۰۰ میلیاردتومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

نوبخت درباره واکنش دولت به تصمیم مجلس برای استیضاح دو وزیر گفت: دولت با همه توان از دو وزیر پر تلاش راه و تعاون حمایت می کند. وزیر راه برای نوسازی ناوگان هوایی مورد انتقاد قرار گرفته اما به محض لغو تحریم ها، ۱۱ فروند هواپیمای نو وارد ناوگان هوایی شد و شبکه ریلی توسعه چشمگیر داشت و وزیر با همه توان کار می کند. وزیر رفاه نیز دلسوزانه به دنبال منافع کارگران و بازنشستگان هستند.

نوبخت درباره واکنش دولت به تصمیم مجلس برای استیضاح دو وزیر گفت: دولت در خصوص این‌ تصمیم برای استیضاح احترام قائل است و آن را حق قانونی نمایندگان می داند اما اینکه دو وزیر عملکردشان طوری بود که توانایی این مسئولیت را ندارند، دولت در اینجا با مجلس مخالف است. آقای ربیعی نسبت به کارگران و بازنشستگان دلسوز و وظیفه‌مند هستند، نباید با کسانی که با همه وجود تلاش می کنند، اینگونه رفتار کرد. ما از مجلس تقدیر می کنیم اما گاهی نمایندگان نظرهای متفاوت دارند.

خبر تکمیل می شود ...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز