با رای نمایندگان؛

دولت مکلف به ارائه گزارش چهار ماهه انطباق اجرای قانون بودجه ۹۷ با برنامه ششم به مجلس شد

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۰۹:۲۴:۱۸
کد خبر: ۶۸۷۲۱۷
دولت مکلف به ارائه گزارش چهار ماهه انطباق اجرای قانون بودجه ۹۷ با برنامه ششم به مجلس شد
نمایندگان مردم در خانه ملت، دولت را مکلف کردند تا هر ۴ ماه یک بار گزارش انطباق اجرای قانون بودجه ۹۷ با سیاست‌های کلی برنامه ششم را به مجلس ارائه کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 جهت تأمین نظر شورای نگهبان با بند (ز) تبصره 17 با 166 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بند (ز) تبصره 17 بدین شرح اصلاح شد: دولت مکلف است درآمد حاصل از اجرای ماده 37 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مندرج در ردیف 110513 جدول شماره 5 این قانون از طریق ردیف‌های هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به صورت صد درصد (100%) تخصیص داده و پرداخت نماید.

همچنین نمایندگان با حذف بند (ب) تبصره 20 با 150 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند (ب) تبصره 20 آمده است: به منظور اجرای مطلوب حسابداری تعهدی، مهلت تعهد و پرداخت اعتبارات هزینه‌ای اعم از اینکه از محل اعتبارات عمومی و یا اختصاصی تأمین‌شده و تا پایان سال مالی توسط خزانه‌داری کل در اختیار ذی‌حسابی دستگاه اجرائی ذی‌ربط قرار گرفته باشند، تا پایان سال مالی می‌باشد. مانده‌ وجوه مصرف‌نشده به سال 98 منتقل و در راستای موافقتنامه مربوطه تا پایان سال 1398 قابل مصرف خواهد بود.

نمایندگان همچنین با اصلاح جز 2 بند (د) تبصره 20 با 141 رأی موافق، 25 رأی مخالف و  11 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در جزء 2 بند (د) آمده است: به دستگاه‌ها و واحدهای مجری که بر اساس تفاهم‌نامه عملکردی اداره می‌شوند اجازه داده می‌شود با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به جابه جایی اعتبارت فصول هر یک از ردیف‌های هزینه ای در سقف اعتبارات همان ردیف اقدام نمایند.آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

بر اساس این گزارش نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق یک تبصره به ماده واحده لایحه بودجه بنابر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام با 166 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این تبصره الحاقی: دولت مکلف است گزارش انطباق اجرای این قانون با سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه را هر 4 ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی ارائه کند./

 

نظر شما