وزیر کشور مطرح کرد؛

جلوگیری دولت الکترونیک از فساد،‌ رانت و زیرمیزی

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۱:۲۵:۰۶
کد خبر: ۶۸۹۵۳۳
جلوگیری دولت الکترونیک از فساد،‌ رانت و زیرمیزی
وزیر کشور با بیان اینکه دولت الکترونیک از فساد و رانت جلوگیری می‌کند، گفت: سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری مرجع اطلاعات در مورد تقسیمات کشوری باید باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» امروز در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری، اظهار کرد: یکی از خلاءهای کشور این بود که شناسنامه واحدی برای سکونتگاه‌ها وجود نداشت و همین مساله موجب موازی‌کاری و بروز اختلافات زیاد بود.

وی با بیان اینکه حساسیت درباره تقسیمات کشوری بالاست، اظهار کرد: در این زمینه اختلافات زیادی وجود دارد. روستاها با یکدیگر، شهرستان‌ها با یکدیگر و حتی استان‌ها با هم اختلاف دارند و گویا دو کشور متفاوت هستند.

وزیر کشور ادامه داد: با ایجاد این سامانه می‌توانیم یک شناسنامه واحدی برای تقسیمات کشوری داشته باشیم البته سایر دستگاه‌ها نیز باید از این اطلاعات استفاده کنند و این سامانه مرجعی برای همه دستگاه‌ها باشد که البته هماهنگ کردن همه دستگاه‌ها کار آسانی هم نخواهد بود. از سویی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی هم باید از این اطلاعات بهره ببرند.

رحمانی فضلی تاکید کرد:‌ این سامانه باید به یک بانک اطلاعاتی بزرگ تبدیل شود زیرا در این زمینه خلاء اطلاعاتی داریم و عقب هستیم و باید حتما به سرعت آن را جبران کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه حداقل روزی پنج میلیون نفر به ادارات دولتی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: وقت زیادی برای رسیدگی به کار این افراد صرف می‌شود و این حجم از مراجعه حتما نارضایتی‌های به همراه دارد اما اگر سیستم دولت الکترونیکی به صورت واقعی محقق شود این مراجعات دیگر انجام نشده، از فساد،‌ رانت و زیرمیزی جلوگیری می‌شود و شفافیت هم برقرار می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: وزارت کشور باید محور ایجاد دولت الکترونیک شود.

 

نظر شما