واکنش قاسمی به گمانه زنی ها در خصوص سفر «بن علوی»

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۱:۳۳:۴۰
کد خبر: ۶۸۹۵۳۷
واکنش قاسمی به گمانه زنی ها در خصوص سفر «بن علوی»
سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر آقای بن علوی به تهران در چارچوب روابط دوجانبه انجام شده است و با مسائل دیگری ارتباط ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، شب گذشته در حالی که عراقچی در نشست کمیسیون مشترک برجام در حال رایزنی با نمایندگان 5+1 بر سر اجرای برجام بود، خبرهایی از احتمال دیدار او با نماینده آمریکا منتشر شد. خبری که یکی از اعضای هیات ایرانی به خبرنگاران منتقل کرده بود. اما همزمان با این خبر، بهرام قاسمی از سفر وزیر خارجه عمان به ایران خبر داد. خبرهایی که تداخل شان این تحلیل را به میان کشید که یوسف بن علوی حامل پیامی از سوی آمریکا برای مقامات ایرانی است. آنچنان که پیش تر هم بر سر توافق هسته ای چنین نقشی را بازی کرده بود. اما سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفتگویی با ایرنا چنین اتفاقی را تکذیب کرده و گفته است بن علوی بر اساس برنامه از قبل تعیین شده به تهران سفر کرده است.

او در این باره توضیح داد: سفر آقای یوسف بن علوی به تهران طبق زمان بندی قبلی و در راستای توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه انجام می شود.

بهرام قاسمی با اشاره به روابط سازنده تهران و مسقط اظهار کرد: دو کشور در طول سالیان گذشته در مسائل مختلف رایزنی هایی داشته اند و برای ارتقای روابط فیمابین تلاشهای لازم را به عمل آورده اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به نقش مثبت عمان در صلح و ثبات منطقه افزود: سفر ایشان به تهران با محوریت مسائل دو جانبه بویژه اقتصادی تنظیم شده است؛ به طوری که در جریان این سفر علاوه بر دیدار با مقامات سیاسی و پارلمانی کشورمان با رئیس کل بانک مرکزی و مدیران و مسئولان بنگاه ها و شرکت های بخش دولتی و خصوصی هم دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

وی ضمن رد هر گونه گمانه زنی های رسانه ای مبنی بر ارتباط این سفر با سفر وزیر دفاع آمریکا به عمان و نیز تحولات مربوط به برجام اظهار کرد: عمان کشور مستقلی است که رابطه بسیار خوبی با بسیاری از کشورهای جهان دارد؛ با این حال سفر آقای یوسف بن علوی به تهران هیچ ارتباطی به اینگونه مسائل ندارد و تکذیب می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران و عمان در طیف وسیعی از مسائل مختلف همکاری می کنند و دو طرف به دنبال این هستند از ظرفیت های موجود دو کشور برای تعمیق هر چه بیشتر همکاریهای اقتصادی بازرگانی بانکی و مالی استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز