سفیر ایران در مراسم جشن روز بین المللی نوروز:

صلح، دوستی و مقاومت فرهنگ ایرانیان است

۱۳۹۷/۰۱/۰۱ - ۱۱:۲۱:۴۹
کد خبر: ۶۹۰۵۹۳
صلح، دوستی و مقاومت فرهنگ ایرانیان است
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: فرهنگ ایرانی، فرهنگ صلح و دوستی و مقاومت است.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «غلامعلی خوشرو»،  سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، گفت: نوروز پایدارترین و فراگیرترین سنت در فرهنگ ایرانی است و در نوروز خانواده‌ها و دوستان به دیدار هم می روند تا با سال رفته خداحافظی و برای سال آینده آرزوی خوشبختی کنند.

خوشرو در مراسم جشن روز بین المللی نوروز در سازمان ملل با اشاره به اهمیت فرهنگی بهار و بهره مندی شعرا و حکیمان زبان و ادبیات فارسی از این فصل دل انگیز برای بیان موضوعات اجتماعی و اخلاقی افزود: ادب شناسان بر این باورند که در طول تاریخ ایران، ظرفیت عظیم و شگرف هنری ایرانیان در شعر تجلی کامل یافته است و ادبیات بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ایرانی است.

وی با اشاره به این بیت خواجه شیراز که می گوید " زکوی یار می آید نسیم باد نوروزی؛ از این باد ار مدد خواهی چراغ دل بر افرازی" تصریح کرد: حافظ نسیم نوروزی را همچون نفس مسیح حیات آفرین می داند.

خوشرو اضافه کرد: برای حافظ شیرازی، حیات بهاری، حیاتی‌ست که صفات اهریمی نظیر خودخواهی، زراندوزی، زورگویی و اختلاف افکنی را نابود می کند و فرشته صلح و دوستی و نشاط و روشنایی را به ارمغان می آورد.

وی گفت: فرهنگ ایرانی، فرهنگ صلح و دوستی و مقاومت است و این فرهنگ در طول هزاره ها در جهان طنین داشته است و به گفته حافظ، فرهنگ ایرانی، فرهنگ بهار است که نه به زور بلکه با مهربانی بر جهان پرتو افکنده است، به خصوص که آنجا می گوید: "ما ملک عافیت نه به لشکر گرفته‌ایم، ما تخت سلطنت نه به بازو نهاده‌ایم".

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز