مهر تایید مردم بر حکم حسن روحانی؛

مهمترین اتفاق سال سیاسی چیست؟

۱۳۹۷/۰۱/۰۷ - ۰۶:۳۶:۰۴
کد خبر: ۶۹۱۴۱۳
مهمترین اتفاق سال سیاسی  چیست؟
بیش از 42 میلیون نفر در انتخابات اردیبهشت ماه شرکت و اکثریت حکم ریاست جمهوری حسن روحانی را تمدید کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بیش از 42 میلیون نفر در انتخابات اردیبهشت ماه شرکت و اکثریت حکم ریاست جمهوری حسن روحانی را تمدید کردند.

انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با حضور 4 کاندیدا از گرایش های مختلف در شرایطی برگزار شد که همه رقابت اصلی را میان حسن روحانی و ابراهیم رئیسی می دانستند؛ در حالی که محمدباقر قالیباف نماینده طیفی از اصولگرایان، میرسلیم نماینده حزب موتلفه و همچنین هاشمی طبا کاندیدای مستقل و جهانگیری هم حضور داشتند؛ آخر هم همانگونه شد که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند.

در رقابتی سخت دو طیف سیاسی رسمی کشور هر کدام پشت یکی از کاندیداها قرار گرفتند؛ اصولگرایان حامی جدی رئیسی شد و اصلاح طلبان و اعتدالگرایان از روحانی حمایت کردند. این بار هم اصولگرایان همچون دو انتخابات گذشته ناکام ماندند و روحانی و حامیانش پیروز انتخاب شدند.

در حالی که تا یک هفته مانده به انتخابات شرایط سردی بر کشور حاکم بود، اما سخنرانی های روحانی در هفته آخر تبلیغات انتخاباتی و آخرین مناظره انتخاباتی شرایط را تغییر داد. پیروزی روحانی در انتخابات بازتاب فراوانی یافت رسانه های غربی نیز از آن به عنوان «پیروزی اعتدال» یاد کردند.

آنچنانکه نشریه فرانسوی لوموند در گزارشی تحت عنوان «پیروزی اعتدال در ایران» درباره پیروزی اخیر حسن روحانی، رییس‌جمهوری کشورمان، در انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت که درتاریخ ۱۹ مه با کسب بیش از ۵۷ درصد آرا با  حمایت برخی از اصولگرایان معتدل روحانی بار دیگر رییس‌جمهور ایران شد. او باید کاری کند تا صلح و ثبات اجتماعی و سیاسی در کشور را تضمین کند. در خارج از ایران روحانی می‌داند که تحقق وعده گشایش درها به روی جهان خارج آهسته و محدود خواهد بود.

شیرینی این پیروزی روحانی با برگزاری باشکوه مراسم تنفیذ و تحلیف او ادامه یافت. در حالی مراسم تحلیف روحانی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که تعداد زیادی از مقامات ارشد خارجی در آن شرکت کرده بودند. از جمله موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای حضور در این مراسم به تهران آمده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز