رژیم صهیونیستی پیکر ۲ تن از شهدای «راهپیمایی بازگشت» را تحویل نداد

۱۳۹۷/۰۱/۱۲ - ۲۰:۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۹۲۳۹۵
رژیم صهیونیستی پیکر ۲ تن از شهدای «راهپیمایی بازگشت» را تحویل نداد
رژیم صهیونیستی در راستای اعمال فشار روانی بر خانواده‌های شهیدان فلسطینی‌، پیکیر دو تن از شهدای راهپیمایی برگزار شده در نوار غزه را نزد خود نگه داشت و اعلام کرد که فقط طی «مبادله اسرا» حاضر به تحویل آنهاست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رژیم صهیونیستی اذعان کرد که پیکر دو شهید از 16 شهید راهپیمایی بازگشت را نزد خود نگه داشته و به خانواده هایشان تحویل نخواهد داد.

«یوآف مردخای» هماهنگ‌کننده رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی این بار برای تحریک‌آفرینی علیه حماس از موضوع شهدا استفاده کرد و گفت، این دو نفر از گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس بوده‌اند.

وی سپس خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: شما احساس آرامش و راحتی نخواهید کرد مگر زمانی که حماس ، نظامیانی را که اسیر کرده (در اشاره به تبادل اسرا) تحویل دهد.

مردخای در صفحه فیس‌بوک خود  اعلام کرد که پیکر دو شهید مذکور به نام‌های «مصعب سلول و محمد رباعیه» در کنار پیکر 24 شهید دیگر مربوط به جنگ 2014 علیه نوار غزه نگهداری خواهند شد و به خانواده‌هایشان تحویل داده نمی‌شود.

جمعه (30 مارس) همزمان با روز زمین، هزاران نفر از مردم نوار غزه در یک راهپیمایی مسالمت‌آمیز شرکت و به سمت مرزهای فلسطین اشغالی حرکت کردند.

رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان متوسل به خشونت شد که طی آن 16 تن شهید و بیش از 1400 نفر دیگر زخمی شدند.

گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرده 5 تن از این شهدا از اعضایش بوده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز